Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet firma AAA Auto opublikowała dane, według których płeć piękna jest bardziej skłonna do zakupu auta w zaufanym centrum sprzedaży samochodów używanych, gdzie obecny jest mechanik, niż wybrać samochód z ogłoszenia, lub pojazd sprowadzony z zagranicy. Kobiety są szczególnie uważne przy wyborze auta z drugiej ręki, wtedy liczy się dla nich przede wszystkim stan techniczny pojazdu, a mniejsze znaczenie ma jego wygląd. W 2015 r. Polki najczęściej wybierały auta używane marki Ford (12 proc.).
- Kobieta jako klient jest bardzo pragmatyczna i przywiązuje dużą wagę do szczegółowej selekcji odpowiedniego modelu samochodu - powiedział Przemysław Vonau, dyrektor generalny AAA Auto w Polsce i członek zarządu Grupy AAA Auto. - Kobiety zwykle nie kupują używanego auta z ogłoszenia, nie decydują się także na zakup samochodu sprowadzonego z zagranicy z trudną do weryfikacji historią. Zdecydowanie bardziej wolą korzystać z usług certyfikowanych centrów sprzedaży aut używanych, w których doceniają możliwość konsultowania stanu technicznego pojazdu z mechanikiem oraz sprawdzenia auta na stanowisku diagnostycznym.
Kobiety stanowią 30 proc. wszystkich klientów firmy AAA Auto w Polsce. Według danych firmy, Polki w 58 proc. wybierają auta o nadwoziu typu hatchback, a 14 proc. klientek decyduje się na samochody o nadwoziu typu sedan. P. Vonau dodał, że kobiety zwracają uwagę na aspekty praktyczne i wygodę codziennej jazdy. Z tego też względu często decydują się na mniejszy samochód ze słabszym silnikiem, którym łatwiej zaparkować i jest bardziej ekonomiczny.
W 2015 r. Polki najczęściej kupowały auta marki Ford - 12 proc. sprzedanych aut, drugim wyborem były auta marki Toyota - 10 proc., a trzecim modele Škody - 7,8 proc. W ciągu ostatnich pięciu lat w ramach Grupy AAA Auto wzrosło zapotrzebowanie na samochody typu SUV, czyniąc je tym samym trzecią najpopularniejszą klasą samochodów wśród kobiet.
Najczęściej kupowane modele samochodów przez kobiety w 2015 r. w Polsce:
Klientki, które kupiły samochód we wspomnianej firmie w 2015 r. częściej wybierały auta z silnikiem benzynowym (63 proc.) niż z dieslem, a 90 proc. pań preferowało manualną skrzynię biegów. Najpopularniejszymi kolorami samochodów wśród kobiet były kolejno: czarny (21 proc.), srebrny (20 proc.), szary (15 proc.). Praktyczność użytkowania jest dużo ważniejsza dla kobiet niż komfort jazdy, trzecim wskazywanym przez nie przy wyborze samochodu kryterium jest bezpieczeństwo.
Jeśli chodzi o modele samochodów z wyposażeniem dodatkowym, bezpieczeństwo staje się z kolei pierwszym czynnikiem determinującym wybór samochodu. W związku z tym, aż 96 proc. kobiet wybiera auto z systemem ABS, a 56 proc. ze światłami przeciwmgielnymi. Ponadto istotna dla kobiet jest wielkość bagażnika oraz ekonomiczne zużycie paliwa, a także użyteczne funkcje, jak: tempomat i system głośnomówiący.
(ik)
Źródło i fot. AAA Auto