Pirelli ustanowiło nowy rekord z jedną homologacją przypadającą na prawie każdy dzień w całym 2015 r., a teraz również i w 2016. Koncern posiada obecnie około 2200 homologacji do samochodów będących aktualnie w użytkowaniu. Swoje osiągnięcia i najnowsze rozwiązania Pirelli prezentuje podczas trwającego właśnie 86. Salonu Samochodowego w Genewie.
Wspomniany koncern wyposaża w ogumienie wiele luksusowych i wyczekiwanych modeli aut - od Ferrari GTC4 Lusso do Lamborghini Centenario, nie wspominając o Pagani Huayra Bc, McLarenie 570S GT i BMW serii 7, jak również Maserati Levante, Jaguarze F-Pace i Audi R8 Spyder. Opony Pirelli tworzone na potrzeby konkretnego modelu samochodu, uwzględniające jego spesyficzne wymagania posiadają często odpowiednie oznaczenie na ścianie bocznej. W minionym roku producent uzyskał 353 homologacji.
Na genewskich targach Pirelli prezetnuje m.in. najnowszą oponę Pirelli PZero - ostatniej ewolucji flagowego produktu marki, który po raz pierwszy pojawił się 30 lat temu. Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w przyszłym miesiącu. Obecnie opona zalicza swój pierwszy publiczny występ będąc na wyposażaniu najpotężniejszych supersamochodów na Motor Show, jak również na stoisku Pirelli, gdzie projektant opon ręcznie wykonał unikalny wzór bieżnika, który jest jego znakiem rozpoznawczym.
Przykłady współpracy z producentami aut
Jedną z najbardziej oczekiwanych nowości podczas Geneva Motor Show 2016 jest pierwszy SUV Maserati - Levante. Opiera się on na Quattroporte i zawieszeniu sedana Ghibli, z którym dzieli silniki, w połączeniu z napędem na cztery koła, z ośmio-biegową automatyczną skrzynią biegów. Na jego potrzeby Pirelli opracowało nowe mieszanki, profile i konstrukcje opony P Zero.
W Genewie można także zobaczyć najnowsze Ferrari GTC4 Lusso, które także wyposażone jest w opony P Zero. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom auto oferuje wysoki poziom komfortu i wydajności. Zastosowane ogumienie zapewnia zoptymalizowaną powierzchnię styku z nawierzchnią oraz niskie opory toczenia.
Pirelli współpracuje także z koncernem McLaren. Nowy model tej marki - 570S GT - będzie wyposażony w opony P Zero oraz ogumienie P Zero Corsa, które zostały specjalnie opracowane przez inżynierów w rozmiarach 225/35R19 na przód oraz w rozmiarze 285/35R20 na tył. Unikalną cechą ogumienia jest innowacyjny System Redukcji Hałasu (ang. Pirelli Noise Cancelling System). Ta nowa technologia opatentowana przez Pirelli pozwala na redukcję hałasów generowanych przez rowki w oponach. Hałas ten spowodowany jest przez drgania powietrza sprężanego przez oponę, która styka się z drogą i przenosi się z ogumienia na piastę i ostatecznie do wnętrza samochodu za pośrednictwem układu zawieszenia i układu kierowniczego. W nowym systemie zastosowano piankę poliuretanową wewnątrz opony, która absorbuje te wibracje i zmniejsza ich przekazywanie do kabiny. Rozwiązanie to pozwala na redukcję hałasu w kabinie o 2 do 3 decybeli, poprawiając przy tym komfort jazdy.
Wśród wielu niespodzianek Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, jest również wersja Audi R8 z otwieranym dachem. Firma, której siedziba znajduje się w Ingolstadt, wybrała na fabryczne wyposażenie tej wersji swojego supersamochodu opony P Zero.
Nowe Audi R8 Spyder będzie o około 50 kg lżejsze od swojego odpowiednika coupe. W celu zmniejszenia ciężaru całego samochodu, inżynierowie Pirelli zostali poproszeni o zmodyfikowanie opon. Nowe, stworzone na fabryczne wyposażenie ogumienie do Audi R8 jest o około 10 proc. lżejsze niż poprzednie wersje. Udało się to osiągnąć dzięki redukcji zawieszonych mas, co oznacza również niższy opór toczenia oraz mniejsze zużycie paliwa.
Samochód przyszłości z oponami Pirelli
Współczesne pojazdy to zupełnie coś innego, niż ekstrawaganckie i spektakularne samochody przyszłości. Pirelli wyposażyło samochód koncepcyjny Italdesign GTZero, który w Genewie ma swój światowy debiut. Jest to nowoczesna interpretacja klasycznego konceptu Gran Turismo, od którego GTZero odróżniają cztery koła skrętne, podwozie z włókna węglowego i zerowa emisja CO2 (stąd nazwa GTZero). Z taką nazwą, samochód koncepcyjny Italdesign może używać tylko opony PZero: (PZero Nero w rozmiarze 295/25 R22 na przedzie i 315/25 R23 z tyłu).
(ik)
Źródło i fot. PR Kwadrat