Na początku marca rozpoczął się Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie. Wśród wystawców obecna jest firma Hankook, która prezentuje m.in. koncepcyjne ogumienie stworzone specjalnie do nowego samochodu Opel GT Concept. Opony mają status prototypu i odznaczają się futurystycznym wzornictwem przypominającym wrotki. Genewskie targi potrwają do 13 marca br.
Specjalne ogumienie w jednolitym czerwonym kolorze zamontowane na przedniej osi i czarnym na osi tylnej, już teraz pozwala osiągać prędkości nawet do 100 km/h. Bieżnik i ściany boczne nawiązują do lekkich krzywizn i nowoczesnego nadwozia Opla GT Concept. Odzwierciedlają one jego dynamiczny charakter. Wyszukany mechanizm otwierania drzwi, umożliwia podgląd charakterystycznych opon i ich specjalnie przygotowanego bieżnika z logiem GT.
Opracowując ogumienie koncepcyjne, inżynierowie firmy zmierzyli się z kilkoma wyzwaniami. Musieli stworzyć specjalny wzór bieżnika i ścian bocznych i jednocześnie przygotować próbki kolorystyczne gumy według specyfikacji producenta samochodów. Czerwone opony zamontowane na osi przedniej nawiązują do wyglądu motocykla Motoclub 500 marki Opel, który zadebiutował na rynku w 1928 r. Stanowią one kluczowy element wizualny i dają początek wyraźnie czerwonemu, charakterystycznemu obrysowi samochodu GT Concept. Uzyskanie wyróżniającej się kolorystyki było możliwe dzięki zastosowaniu specjalnej mieszanki bieżnika i ścian bocznych podczas produkcji. Zawiera ona wypełnienie bazujące na kolorze białym, a nie, jak to zwykle bywa, czarnym.
Pod względem wzoru i struktury ogumienie koncepcyjne przypomina standardowe opony. Pomimo różnic kolorystycznych mają one taką samą konstrukcję. Jeżeli natomiast chodzi o ich wielkość, odpowiadają one rozmiarowi 225/40R18.
Wspomniane procesy przypominają kroki podejmowane podczas produkcji standardowych opon, korzystając z metody szybkiego tworzenia prototypów i formy z odpowiednimi wkładkami do obręczy w kolorze czerwonym i czarnym. Składają się one z tych samych materiałów, co mieszanka bieżnika.
- Aspekty wizualne jak najbardziej przemawiają za stosowaniem opon w różnych kolorach. Dałyby kierowcom jeszcze większą możliwość dostosowania pojazdów do swoich potrzeb - powiedział Klaus Krause, wiceprezes firmy Hankook i dyrektor Europejskiego Centrum Technicznego w Hanowerze (Niemcy), które odegrało kluczową rolę w przekształceniu specyfikacji w realne opony - Natomiast zachwycający Opel GT Concept z pewnością da im wgląd w przyszłość.
K. Krause przyznał jednak, że pod względem technicznym nadanie koloru innym elementom opon niż ściany boczne spowodowałoby znaczący wzrost kosztów produkcji.
(ik)
Źródło i fot. Hankook