1 marca rozpoczęły się zapisy do Motointegrator ClassicAuto Cup. We wspomnianym cyklu rajdowym uczestniczyć mogą wszyscy miłośnicy klasycznej motoryzacji oraz emocji sportowych. Strategicznym partnerem ClassicAuto Cup został Motointergrator.pl, stąd w tym roku nowa nazwa serii.
mprezy w ramach pucharu mają charakter pikników rajdowo-wyścigowych. W trakcie ich trwania odbywa się zapoznanie z trasą, przejazdy prób sprawnościowych z pomiarem czasu zaliczane do punktowanej klasyfikacji oraz przejazdy dowolne - niepunktowane. Jest to forma aktywnego wypoczynku w piknikowej atmosferze połączonej z rywalizacją na torach wyścigowych lub obiektach zamkniętych (poza drogami publicznymi, poza normalnym ruchem drogowym) z naciskiem położonym na doskonalenie techniki jazdy oraz propagowanie bezpieczeństwa jazdy. W zawodach będą brać udział samochody klasyczne i zabytkowe podzielone według kategorii wieku i klasy. W tym roku odbędzie się 5 eliminacji:
Samochody biorące udział w Motointegrator ClassicAuto Cup zostały podzielone na 6 grup, dla których jest prowadzona oddzielna klasyfikacja na poszczególnych imprezach (generalna i w klasach pojemnościowych, jedynie w Grupie 5 bez klas pojemnościowych) oraz klasyfikacja sezonu.
Grupa 1 - Oldtimer Classic
Modele aut wprowadzone do sprzedaży do 31.12.1986 bez względu na rok produkcji w stanie Oryginalnym z ewentualnymi odstępstwami określonymi w punkcie 7.13. Klasy pojemnościowe:
Grupa 2 - Oldtimer Sport
Modele aut wprowadzone do sprzedaży do 31.12.1986 bez względu na rok produkcji modyfikowane do sportu. Klasy pojemnościowe:
Grupa 3 - Youngtimer Classic
Modele aut wprowadzone do sprzedaży od 1.1.1987 do 31.12.2000. Klasy pojemnościowe:
Grupa 4 - Youngtimer Sport
Modele aut wprowadzone do sprzedaży od 1.1.1987 do 31.12.2000 w wersji sportowej. Klasy pojemnościowe:
Grupa 5 - Youngtimer T4wd
Modele aut wprowadzone do sprzedaży od 1.1.1987 do 31.12.2000 roku z silnikami z doładowaniem o pojemności powyżej 1,8-litra i napędem na 4 koła.
Grupa 6
Dowolne auta wyprodukowane po 1.1.2001 dopuszczone przez organizatora. W tej grupie mogą wystartować też samochody z Grup 1-5 spełniające wymogi techniczne Grupy 6. Klasy pojemnościowe:
Pełen regulamin Motointegrator ClassicAuto Cup na: http://classicautocup.pl/
(ik)
Źródło i fot. Inter Cars