Systematycznie rośnie popularność pojazdów wyposażonych w automatyczną przekładnię biegów, w której również należy wymieniać olej. Dla warsztatów oznacza to możliwość świadczenia dodatkowych usług, przy których pomocne może być nowe urządzenie Liqui Moly Gear Tronic.
Olej w przekładni automatycznej powinien być wymieniany co 80 do 120 tys. km przebiegu lub co cztery do sześciu lat. Zależy to od zaleceń producenta pojazdu, ale także od stylu jazdy kierowcy, warunków eksploatacji oraz samej konstrukcji skrzyni. We współczesnych samochodach wraz z mocą silnika rośnie liczba przełożeń przy zachowaniu tej samej wielkości, co prowadzi do większych obciążeń termicznych. W takiej sytuacji przepracowany olej nie spełni swojej funkcji.
Wymiana oleju w przekładni automatycznej jest bardziej skomplikowana niż w przypadku silnika. Urządzenie Gear Tronic wraz z opracowanymi specjalnie dodatkami umożliwia profesjonalne przeprowadzenie poszczególnych etapów, jak czyszczenie, odsysanie, płukanie i napełnianie.
Więcej w marcowym wydaniu samodzielnego dodatku "Dobry Serwis", który jest dytrybuowany razem z Przeglądem Oponiarskim.
(ik)
Źródło i fot. Liqui Moly