2016-02-10

Opony Michelin do Boeingów

 

Michelin wyposaży wybrane samoloty Boeinga w opony radialne tworzone w technologii NZG. W ogumienie francuskiego koncernu wyposażone będą modele o zwiększonym zasięgu  777-300ER oraz 777-200LR. Umowa obowiązywać będzie od lipca 2016 r.

Boeing 777 to seria dwusilnikowych szerokokadłubowych samolotów produkowanych przez amerykańską wytwórnię Boeing Commercial Airplanes. Maszyny tworzone są w dwóch wersjach różniących się długością kadłuba - 777-200 oraz 777-300 (model dłuższy o około 10 m od pierwowzoru). Z czasem koncern dostarczył odmiany o zwiększonym zasięgu - 777-300ER i 777-200LR. W efekcie samoloty te mogą pomieścić na pokładzie około 400 pasażerów i pokonać dystans około 7370 mil morskich (13650 km).

Wspomniane wyżej maszyny będą miały montowane opony radialne Michelin tworzone w technologii NZG (Near Zero Growth). Rozwiązanie to wydłuża żywotność ogumienia dzięki zastosowaniu wytrzymałego kordu kompozytowego. Opony powstałe w tej technologii są bardziej odporne na uszkodzenia. Ponadto zwiększona pod względem ścieralności wytrzymałość bieżnika umożliwia rzadszą wymianę ogumienia, a tym samym pozwala zredukować koszty.

Współpraca Michelin z Boeingiem została zapoczątkowana w 1995 r. Najpierw francuski producent dostarczał opony radialne na potrzeby samolotów z serii 777. Obecnie partnerstwo obu firm jest znacznie poszerzone i dotyczy już m.in. modeli, takich jak 737 i 787.

Warto dodać, że w 2015 r. dział opon samolotowych Grupy Michelin znalazł się wśród 14 firm, które zostały nagrodzone przez Boeinga. W minionym roku producent ogumienia otrzymał tytuł najlepszego dostawcy w kategorii elektronika/hydraulika/mechanika  przyznawany przez amerykański koncern lotniczy.

(ik)

Źródło: Michelin, fot. Boeing

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń