Koncern Hankook Tire opublikował wyniki finansowe za czwarty kwartał 2015 r. Firma wypracowała przychód ze sprzedaży na poziomie 1,61 biliona KRW (1273,1 miliona EUR) oraz zysku operacyjnego wynoszącego 238,3 miliarda KRW (187,9 miliona EUR).
W porównaniu z analogicznym okresem 2014 r. spółka wygenerowała wzrost sprzedaży w segmencie opon Ultra High Performance (UHP) o 6,4 proc., który odpowiada za 33 proc. całkowitego przychodu firmy. Na ogólne przychody koncernu wpływ miała przede wszystkim zwiększona sprzedaż w Ameryce Północnej, a także wzrost sprzedaży w segmencie opon UHP.
Firma w dalszym ciągu umacnia swoją obecność w Ameryce Północnej i Europie oraz koncentruje się na rozwoju sprzedaży w segmentach opon UHP i do samochodów typu SUV.
Więcej na ten temat w marcowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
(ik)
Źródło i fot. Hankook