Podczas tegorocznych targów motoryzacyjnych North American International Auto Show, które odbyły się w dniach od 11 do 24 stycznia w Detroit, zwiedzający mogli zobaczyć nowego Lexusa LC 500. Ten sportowy coupe przyciągał uwagę wyjątkową stylistyką, a wyposażony był w specjalnie do niego zaprojektowane przez firmę Michelin opony.
Nowy Lexus LC 500 to samochód o „rozmiar” większy od modelu RC coupé. Samochód został wyposażony w 5-litrowy silnik V8 o mocy 477 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 530 Nm. Ta jednostka znana już z innych modeli tej marki, jak RC-F i GS-F, a została połączona z dziesięciostopniową automatyczną skrzynią biegów.
Opracowane do nowego coupe Lexusa opony to Michelin Pilot Super Sport ZP. Po raz pierwszy wykorzystano w nich tzw. hybrydową technologię ścian bocznych, pozwalającą połączyć charakterystykę ogumienia typu run-flat (umożliwiającego jazdę mimo utraty ciśnienia - litery ZP to skrót od „zero pressure”) z precyzją prowadzenia, a przy tym zmniejszyć opory toczenia i masę opony.
W przeciwieństwie do tradycyjnych modeli, ściana boczna nowych opon ma konstrukcję jednowarstwową, wzmocnioną ustawionymi pod specjalnie dobranym kątem podwójnymi stalowymi pasami oraz spiralnie ułożonym poliamidowym kordem. Wkładki run-flat zapewniają utrzymanie ciężaru pojazdu w razie przebicia i utraty szczelności. Natomiast starannie zaprojektowany asymetryczny bieżnik zapewnia doskonałą przyczepność i skuteczne odprowadzanie wody przy stosunkowo niewielkich oporach toczenia.
Podczas prac nad oponami Pilot Super Sport ZP przebadano ponad 1200 prototypów. Testy obejmowały wielogodzinne jazdy w ośrodkach Michelina w Ladoux we Francji, Greenville w Południowej Karolinie (USA) oraz na torze Higashifuji i w Japońskim Instytucie Badań Motoryzacyjnych w Shirosato.
Podczas targów w Detroit w Lexusie LC zastosowano 21-calowe opony w rozmiarze 245/40R21 na przedniej osi oraz 275/35R21 na tylnej osi. Ponadto na prezentację nowego modelu Michelin przygotował specjalną wersję opon z nawiązującymi do stylistyki Lexusa zdobieniami ścian bocznych, wykonanymi w technologii Premium Touch.
(ik)
Źródło: Tire Business, fot. Lexus