W minionym roku ponownie zwiększyła się ilość sprzedanych felg przez Uniwheels AG. Zgodnie ze wstępnymi danymi, w całym 2015 r. sprzedano ponad 7,8 miliona felg, co stanowi wzrost o około 8,2 proc. w porównaniu do roku 2014.
Sprzedaż znacząco wzrosła w segmencie OEM, gdzie firma zanotowała rekordowy w swojej historii poziom sprzedaży do producentów samochodów w Europie. Z kolei w segmencie Akcesoria, silna pozycja rynkowa została wzmocniona dzięki rozwojowi sprzedaży na światowych rynkach felg pod rozpoznawalnymi markami grupy: ATS, RIAL, ALUTEC i ANZIO.
- Jesteśmy dumni z faktu, że nasza grupa osiągnęła w 2015 r. ponownie doskonały wynik sprzedaży. Nasza dobra pozycja na wymagającym rynku felg aluminiowych cały czas się wzmacnia - powiedział Thomas Buchholz, prezes zarządu Uniwheels AG. - Z sukcesem rozwijaliśmy współpracę z klientami - producentami samochodów premium. W 2015 r. nasze moce produkcyjne wykorzystane były w pełni przez większość miesięcy, dzięki bardzo wysokiemu poziomowi zamówień od klientów. W kontekście wysokiego poziomu zamówień na nasze felgi, nowe moce produkcyjne w nowym zakładzie w Stalowej Woli, gdzie inwestycja prowadzona jest zgodnie z terminem, są bardzo pozytywnym czynnikiem. W związku z planowanym uruchomieniem latem tego roku produkcji w nowym zakładzie, nasze łączne moce w Stalowej Woli zwiększą się o ok. 2 miliony felg rocznie (co oznacza wzrost o ok. 25 proc.) stopniowo do połowy roku 2017. Jesteśmy więc cały czas bardzo optymistyczni jeśli chodzi o nasz biznes w 2016 r.
Na podstawie wielkości sprzedaży felg zanotowanej w roku 2015 spółka przewiduje, że osiągnie w zakończonym roku obrotowym 2015 nowy rekordowy wynik. Ponadto, w związku z wysokim popytem ze strony klientów oraz zwiększeniem mocy produkcyjnych w Stalowej Woli, w roku obrotowym 2016 spodziewany jest dalszy wzrost wielkości sprzedaży felg.
(ik)
Źródło i fot. Uniwheels