Szybsze zużywanie się uszczelnień, większy pobór prądu, a w skrajnych przypadkach nawet zatarcie pompy - takie mogą być konsekwencje pracy podnośnika warsztatowego, w którym na czas nie wymieniono oleju hydraulicznego. Serwis WSOP zaleca cykliczne przeglądy oraz wymianę części i materiałów eksploatacyjnych w podnośnikach hydraulicznych.
Podnośnik samochodowy to jedno z najważniejszych urządzeń w każdym warsztacie czy też na stacji kontroli pojazdów. Dużą ich część stanowią urządzenia o napędzie hydraulicznym. Jak większość sprzętu wymagają one okresowych przeglądów, w tym także cyklicznej wymiany uszczelnień, węży, przewodów oraz oleju hydraulicznego.
- Podczas pracy olej stopniowo traci swoje pierwotne właściwości. Mówiąc potocznie: „starzeje się” - tłumaczył Adrian Kuśka, inżynier serwisu WSOP. - W wyniku utleniania powstają substancje o charakterze kwasów, żywic i osadów węglowych. Z racji swojej dużej lepkości osadzają się one na ściankach układu hydraulicznego, tworząc powierzchnię podobną do papieru ściernego. Konsekwencją tego procesu jest powstawanie zwiększonego tarcia, co może w skrajnym przypadku doprowadzić nawet do zatarcia pompy.
Przedstawiciele firmy zalecają wymianę oleju hydraulicznego co dwa lata, ale także przy każdej wymianie pompy i/lub siłowników. Z kolei węże hydrauliczne, ze względu na ich parcenie, zaleca się wymieniać co pięć lat. Podane okresy dotyczą przypadków, kiedy producent sprzętu nie określił zaleceń, odnośnie terminów wymiany oleju i przewodów hydraulicznych.
(ik)
Źródło i fot. WSOP