2016-01-25

Koniec produkcji Forda Ka

 

W kwietniu tego roku nastąpi zakończenie produkcji Forda Ka w fabryce samochodów w Tychach - wynika z informacji przedstawicieli spółki Ford Polska. W ciągu prawie ośmiu ostatnich lat w Polsce powstało około pół miliona aut tego modelu. Tyska fabryka nie planuje jednak redukcji załogi.

Produkcja Forda Ka w zakładzie Fiat Chrysler Automobiles (wówczas Fiat Auto Poland) w Tychach ruszyła jesienią 2008 r. na mocy porozumienia dwóch koncernów - Fiata i Forda. Samochód jest wytwarzany na tej samej linii produkcyjnej co modele FCA.

O tym, że 2016 r. będzie ostatnim rokiem wytwarzania Forda w Tychach, przedstawiciele fabryki informowali już w ubiegłym roku, jednak nieznany był dokładny termin zakończenia produkcji. Parę dni temu Mariusz Jasiński, szef działu PR Ford Polska poinformował PAP, że koniec produkcji Forda KA w fabryce w Tychach nastąpi w kwietniu tego roku.

Bogusław Cieślar, rzecznik FCA Poland zapewnił, że w związku z zakończeniem produkcji Forda zakład nie planuje zmniejszenia blisko 3,3-tysięcznej załogi, licząc na stabilny popyt na inne wytwarzane w Tychach modele: Fiata 500, Lancię Ypsilon i Abartha 500.

W ubiegłym roku z linii produkcyjnej w Tychach zjechało 48,9 tys. egzemplarzy Forda Ka. To niewiele ponad 16 proc. całej ubiegłorocznej produkcji fabryki (302,6 tys. aut). Była to najniższa roczna produkcja tego modelu w ciągu minionych siedmiu lat.

Produkcja nowego Forda Ka, który zastąpił obecny na rynku od 12 lat pierwowzór, ruszyła w Tychach jesienią 2008 r. - od września do końca tamtego roku powstało ok. 19 tys. egzemplarzy tego auta. W 2009 r. osiągnięto rekordową roczną produkcję ponad 112,8 tys. aut. Rok później było to 92,9 tys. egzemplarzy, a w 2011 r. - 67,2 tys. W trzech kolejnych latach rocznie wytwarzano między 51 a blisko 55 tys. sztuk.

W 2008 r. przedstawiciele Forda informowali, że koncern zainwestował w to przedsięwzięcie 210 mln euro. Fabryka w Tychach zwiększyła wówczas zatrudnienie, przygotowała też nową powierzchnię produkcyjną, w tym spawalnię, lakiernię i halę montażu. Okres „życia produktu” szacowano wtedy na około 10 lat.

(ik)

Źródło: PIM, fot. Ford

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń