2016-01-20

Nowe rozwiązania Continentala

 

Podczas tegorocznych targów elektroniki użytkowej Consumer Electronics Show (CES) w Las Vegas eksperci firmy Continental zaprezentowali rozwiązania pozwalające na pełne wykorzystanie potencjału pojazdu. Należą do nich m.in. systemy i technologie integrujące dane uzyskane on-line oraz innowacyjne interfejsy HMI (człowiek-maszyna).

Dane w chmurze

Konstruktorzy Continental opracowali technologię eHorizon, która umożliwia udostępnienie pojazdom aktualnych i dokładnych informacji na temat sytuacji na drodze. Dzięki ciągłemu dostępowi do danych magazynowanych i przetwarzanych w chmurze, informacje na temat drogi bezpośrednio przed pojazdem mogą w czasie rzeczywistym wpływać na poprawę funkcjonowania systemów w aucie. Podczas targów Continental zaprezentował, w jaki sposób analiza zebranych w ten sposób danych pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa nawet o 4 proc. na przykładzie pojazdu hybrydowego (48 Volt) wyposażonego w system Connected Energy Management. W innym pojeździe wyposażonym w eHorizon, dane zostały wykorzystane do zwiększenia pola widzenia kierowcy i ostrzegania go o niebezpiecznych sytuacjach, zanim on sam będzie mógł je dostrzec.

HMI Server

Koncern opracował także rozwiązanie, umożliwiające przemieszczanie wyświetlanych treści poza granicami ekranu, na różnych wyświetlaczach. Jest ono wykorzystywane w nowej generacji radioodtwarzaczach i platformach informacyjno-rozrywkowych. Technologia obsługuje różne aplikacje zgodnie z zasadą, że informacje są wyświetlane nie tylko w zależności od potrzeb kierowcy, ale również w zależności od sytuacji na drodze, dokładnie w tym miejscu, w którym kierowca powinien je zobaczyć.

Zademonstrowany został również niezależny od systemu operacyjnego auta, sposób integrowania aplikacji z urządzenia mobilnego kierowcy lub pasażerów z systemem informacyjno-rozrywkowym pojazdu na przykładzie AutoLinQ. Wykorzystująca strukturę języka HTML5 technologia pozwala na łatwe zainstalowanie aplikacji ze smartfona w radioodtwarzaczu i zintegrowanie jej bezpośrednio z interfejsem HMI.

Wnętrze pojazdu

System Curved Centerstack marki Continental wprowadza nową jakość w projektowaniu wnętrz „pojazdów przyszłości”, które są podłączone do sieci. Rozwiązanie to obejmuje dwa wyświetlacze dotykowe Amoled o przekątnej 12,3 cala. Wykorzystują one responsywność i reagują na siłę nacisku, są też wyposażone w czujnik typu Time-of-Flight do wykrywania gestów. Połączenie tych technologii pozwoliło na uzyskanie atrakcyjnego interfejsu, co ogranicza rozproszenie uwagi kierowcy, a w konsekwencji zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Co więcej, dzięki innowacyjnej technologii wykonania, zakrzywiona powierzchnia wyświetlacza z tworzywa sztucznego ma atrakcyjny wygląd, który do tej pory był osiągany jedynie przez zastosowanie znacznie droższego szkła.

Nowe podejście w projektowaniu

Dla producentów samochodów wciąż dużym wyzwaniem pozostaje konieczność oferowania wielu wariantów panelu przedniego, które umożliwiałby użycie systemów informacyjno-rozrywkowych specyficznych dla danego rynku, czy klasy samochodów. Podejście Continental w tym zakresie opiera się na zasadzie elastycznego projektowania wnętrz pojazdów. Jej kluczowym elementem jest 17 milimetrowy, dający się dostosować do konstrukcji auta panel przedni, na którym nie ma żadnych przycisków mechanicznych. Może on zostać łatwo wymieniony przez producenta samochodów, podczas gdy zamontowany za nim sprzęt przetwarzający informacje pozostaje ten sam, co znacznie obniża koszty wyposażenia.

Przyciemnianie szyb jednym przyciskiem

Dużym zainteresowaniem podczas CES cieszył się także pierwszy publiczny pokaz opracowanego przez konstruktorów Continental systemu pozwalającego na przyciemnianie szyb w samochodzie za pomocą inteligentnych cząsteczek. Intelligent Glass Control to system wykorzystujący specjalne folie, umieszczane wewnątrz szyby, które zmieniają poziom swojej przejrzystości pod wpływem napięcia elektrycznego. Folie wykorzystywane do przyciemniania szyb są dostępne na rynku już od dawna. Jednak do tej pory tę technologię można było stosować wyłącznie w systemach dachowych wysokiej klasy samochodów.

(ik)

Źródło i fot. Continental

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń