Na potrzeby tegorocznego Rajdu Dakar firma Michelin przygotowała kilka specjalnych opon do pojazdów z różnych kategorii. Większość zgłoszonych w tym roku pojazdów rywalizuje na ogumieniu francuskiego producenta. Łącznie w Dakarze 2016 startuje ich 354.
Michelin opracował opony do samochodów osobowych i ciężarowych, motocykli oraz pojazdów typu buggy. Do aut osobowych koncern przygotował opony Michelin D16 oraz Michelin Latitude C. Model D16 w porównaniu z ubiegłorocznym ogumieniem posiada nową konstrukcję, nowy wzór bieżnika oraz niższą wagę. Głównymi założeniami przy jego opracowywaniu były lepsza przyczepność na każdym rodzaju nawierzchni, większa kontrola i stabilność podczas hamowania, a także większy komfort prowadzenia, tak istotny podczas długich rajdowych odcinków. Opony D16 dedykowane są do samochodów z napędem na przednie koła, natomiast Latitude C przeznaczone są do samochodów 4x4, takich jak X-Raid Mini czy Toyota Hilux.
Z myślą o motocyklach Michelin opracował opony Desert Race wraz z wkładem Michelin Bib Mousse. Wspomniane ogumienie to sprawdzone rozwiązanie, które istotnie przyczyniło się do ostatnich pięciu zwycięstw Rajdu Dakar w kategorii motocykli. Podczas rywalizacji zawodnicy korzystają również z wkładów piankowych Bib Mousse, które są lżejsze od tradycyjnych dętek. Zapewniają one ciśnienie na poziomie 1,2 bara i eliminują konieczność wymiany dętki w przypadku jej przebicia.
Do ciężarówek przygotowano opony Michelin XZL+, które zostały stworzone z myślą pojazdach startujących w rajdach terenowych. O ich osiągach i wytrzymałości świadczy fakt, że na co dzień używane są przez pojazdy pracujące na placach budowy.
Na potrzeby pojazdów typu buggy opracowany został model BFGoodrich Baja T/A KR2, jednej z marek grupy Michelin wyspecjalizowanej w rozwiązaniach off-road. Ogumienie odpowiada wymaganiom pojazdów buggy, które są lżejsze niż samochody z napędem na cztery koła.
(ik)
Źródło i fot. NBS Communications