2016-01-15

Złote Zasady Michelin

 

Jak pokazują badania TNS Polska przeprowadzone na zlecenie Michelin Polska, postrzeganie określonych zachowań podczas jazdy samochodem jako ryzykownych i niebezpiecznych zmniejsza się wśród młodych ludzi po zdobyciu przez nich prawa jazdy. Na przykład w przypadku zapinania pasów zmiana ta wynosi aż 15 proc. Badania to element kampanii edukacyjnej Złote Zasady Michelin, która propaguje reguły bezpiecznego zachowania na drodze.

Badanie TNS Polska przeprowadzono wśród uczestników kursów na prawo jazdy oraz młodych kierowców w wieku 18-24 lata metodą wywiadów na panelu internetowym. Zrealizowano je w listopadzie 2015 r. w dwóch grupach respondentów - uczestników kursu prawa jazdy oraz młodych kierowców posiadających prawo jazdy nie dłużej niż 3 lata.

Zebrane dane pokazały, że postrzeganie niebezpiecznych zachowań na drodze zależy od doświadczenia kierowcy. Porównanie takie było możliwe, ponieważ badanie zrealizowano w dwóch grupach respondentów - uczestników kursu prawa jazdy oraz młodych kierowców posiadających prawo jazdy nie dłużej niż 3 lata. O ile uczestnicy kursu, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z samochodem, uważają pewne czynności za stanowiące zagrożenie, to młodzi kierowcy z niewielkim stażem wykazują się większą akceptacją dla ryzykowanych zachowań. Innym wnioskiem płynącym z badania jest wysoka ocena własnych umiejętności.

Partnerami kampanii Złote Zasady Michelin w Polsce zostali: Polski Związek Motorowy, WORD Elbląg, WORD Olsztyn oraz Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego.

Więcej na ten temat w lutowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego (2/131/2016)

(ik)

Źródło i fot. NBS Communications

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń