2016-01-11

Nowe przepisy wobec motocykli

 

W 2016 r. nastąpi kilka istotnych zmian w branży motocyklowej. Wszystko za sprawą unijnych przepisów zatwierdzonych już w 2012 r. Nowe regulacje mają poprawić bezpieczeństwo motocyklistów oraz zmniejszyć negatywny wpływ jednośladów na środowisko naturalne.

Wraz z początkiem stycznia br. silniki nowych motocykli sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej muszą spełniać normy spalin Euro 4. Od roku 2017 wspomniana norma obejmie również motorowery. Ponadto nowe jednoślady muszą być wyposażone w automatyczny włącznik świateł. Ten wymóg dotyczy zarówno skuterów, jak i motocykli. Problem mogą mieć w tej sytuacji osoby, które kupiły jednoślady w ubiegłym roku i jeszcze ich nie zarejestrowały. Rozwiązaniem może być jednak oświadczenie mówiące, że dany egzemplarz pochodzi z końcowej partii produkcji. Taki dokument można uzyskać u importera danej marki.

Od 1 stycznia 2016 r. nowe motocykle z silnikami o pojemności od 125 cm3 muszą być wyposażone w system ABS. W przypadku jednośladów z silnikami o niższych pojemnościach ABS będzie mógł pozostać na liście wyposażenia opcjonalnego. Przed końcem 2019 r. unijni urzędnicy mają zadecydować, czy ABS będzie obowiązkowy również w jednośladach z silnikami o pojemności poniżej 125 cm3.

Do 31 grudnia 2016 r. Komisja Europejska sprawdzi, czy normy Euro 4 spełniły pokładane w nich nadzieje i zadecyduje o tym, czy od 2020 będzie wprowadzona norma Euro 5. Głównym założeniem nowych regulacji jest zmniejszenie liczby wypadków śmiertelnych do 2020 r.

(ik)

Źródło: PIM, fot. arch. redakcji

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń