Amerykański koncern wprowadza na rynek trzecią generację opony wysokiej wydajności Eagle F1 Asymmetric 3. Najnowszy model z serii Goodyear Eagle zapewnia lepsze parametry w porównaniu ze swoją poprzedniczką, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Ogumienie zostało już przetestowane przez TÜV Süd.
Z analizy rynku przeprowadzonej przez koncern wynika, że segment opon UHP nadal będzie wzrastać. W najbliższych latach producent spodziewa się kilkuprocentowego wzrostu w tej grupie ogumienia. W odpowiedzi na oczekiwania kierowców powstała opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 przeznaczona do luksusowych i sportowych samochodów. Inżynierowie koncernu poświęcili wiele godzin i przeprowadzili specjalne testy, by stworzyć produkt spełniający wysokie standardy.
Model powstał w oparciu o technologię ActiveBraking, zapewniającą skuteczne zatrzymanie samochodu w krótkim czasie. Rozwiązanie to oferuje większą powierzchnię kontaktu opony z podłożem oraz doskonałą przyczepność podczas hamowania. Przy produkcji opony zastosowano nowy związek Grip Booster, który także gwarantuje większą przyczepność podczas jazdy. W przypadku nowego modelu wykorzystano również technologię wzmocnionej konstrukcji - Reinforced Construction Technology. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom ogumienie zapewnia precyzję kierowania, trwałość, większą wydajność oraz mniejsze zużycie paliwa.
We wrześniu i październiku 2015 r. nowe opony zostały przetestowane przez niezależną organizację TÜV Süd. Parametry Eagle F1 Asymmetric 3 zostały porównane z trzema konkurencyjnymi modelami ogumienia dostępnymi na rynku. Do testów posłużył Volkswagen Golf, który miał montowane opony w rozmiarze 225/45 R17 91Y.
Z przeprowadzonych badań wynika, że nowe opony mają krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni o 2,6 m w porównaniu z pozostałymi testowanymi modelami. Natomiast droga hamowania na suchej nawierzchni jest krótsza o 1,3 m. Testy pokazały, że Eagle F1 Asymmetric 3 ma także niższe opory toczenia o około 10 proc.
Pierwsze wersje rozmiarowe opony Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 pojawiły się na rynku w grudniu 2015 r. Ogumienie jest oferowane w 41 rozmiarach, od 17 do 20 cali. Kolejne wersje tego modelu pojawią się na początku 2016 r.
(ik)
Źródło i fot. Tyrepress, Tyrereview