Przedstawiciele firmy Kumho Tire USA Inc. omówili plany na 2016 r. podczas spotkania ze swoimi dilerami i partnerami na wyspie Saint Lucia, leżącej na Morzu Karaibskim (Ameryka Środkowa). Koncern z Korei Południowej zamierza wprowadzić nie tylko nowe produkty, ale także uruchomić produkcję w nowym zakładzie w USA.
Nowości w ofercie
W marcu przyszłego roku producent wprowadzi na rynek cztery modele ogumienia. Wśród nich będzie m.in. opona Ecsta PS91 z segmentu UHP. Model ten będzie dostępny w USA w 49 rozmiarach od 18 do 21 cali, z indeksem prędkości Y, czyli do 300 km/h. W ofercie koncernu pojawi się także inna opona z segmentu UHP - Ecsta PS31 - dostępna także w 49 rozmiarach od 14 do 18 cali. Ogumienie będzie oferowane z indeksem prędkości V (240 km/h) oraz W (270 km/h).
Kolejna nowością Kumho będzie model Crugen HT51 - opona całoroczna przeznaczona do samochodów dostawczych i SUV-ów. Ogumienie będzie dostępne w 39 rozmiarach od 15 do 20 cali oraz z indeksami prędkości R (170 km/h), S (180 km/h) i T (190 km/h). Do portfolio firmy dołączy również letnia opona przeznaczona głównie do SUV-ów - Crugen HP91. Klienci będą mieli do wyboru 51 rozmiarów tego modelu od 16 do 22 cali, z indeksem prędkości H (210 km/h), V (240 km/h), W (270 km/h) oraz Y (300 km/h).
Nowa fabryka, nowa siedziba
W styczniu 2016 r. koncern planuje także uruchomienie produkcji w nowej fabryce opon w Macon, w stanie Georgia (USA). Wspomniana inwestycja to element strategii firmy Kumho, której celem jest rozwój marki na rynku północnoamerykańskim. Roczne zdolności produkcyjne zakładu to 4 mln opon. Powstające tu ogumienie będzie trafiać do odbiorców z Ameryki Północnej.
Warto dodać, że niedawno otwarto nową siedzibę Kumho Tire USA, Inc. Amerykańskie biura firmy zostały przeniesione z Kalifornii do Atlanty, w stanie Georgia. Dzięki temu oddział koncernu w USA jest bliżej usytuowany nowego zakładu produkcyjnego w Macon. Niedaleko nowej siedziby Kumho znajduje się również centrum dystrybucyjne firmy.
Rozwój na rynku amerykańskim
Według przedstawicieli koncernu wzrost świadomości marki Kumho w ostatnich latach to efekt m.in. wsparcia koszykówki zawodowej w USA. Firma zawarła umowę sponsorską z NBA w 2014 r., dzięki czemu umacnia swój wizerunek. W 2016 r. kampania firmy realizowana przy okazji rozgrywek także ma ulec zmianie.
Wszystkie zmiany i nowości wprowadzane na rynku amerykańskim przez Kumho, jak nowe opony, nowa fabryka, zmiana siedziby i działania marketingowe maja umożliwić firmie dalszy rozwój w Kanadzie i USA. Harry Choi, dyrektor generalny i prezes Kumho Tire, zaznaczył że koncern wkracza w nową erę działalności, wprowadza zmiany organizacyjne i odświeża ofertę by stać się lepszym partnerem biznesowym dla swoich klientów.
(ik)
Źródło: Modern Tire Dealer, fot. Kumho