Europejczycy kupili już ponad milion samochodów hybrydowych marki Toyota. Jubileuszowy egzemplarz na europejskim rynku to srebrny Auris Hybrid w wersji Comfort. Model trafił do klienta w Düsseldorfie, który otrzymał także drugiego hybrydowego Aurisa na rok.
Milionowy egzemplarz hybrydowej Toyoty odebrał Victor Dugonics w autoryzowanym salonie Toyoty Yvel w Düsseldorfie. Srebrny Auris Hybrid w wersji Comfort z 15-calowymi aluminiowymi felgami i automatyczną klimatyzacją, został także wyposażony w multimedialny system Toyota Touch 2 z kamerą cofania, sześcioma głośnikami, 7-calowym kolorowym wyświetlaczem dotykowym oraz wielofunkcyjną kierownicę.
- Auris stanowi najlepszy dowód sukcesu hybryd Toyoty - obecnie ponad połowa sprzedawanych w Europie egzemplarzy jest wyposażona w to wydajne połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, a ich udział w sprzedaży modelu cały czas rośnie - powiedział Tom Fux, prezes Toyota Deutschland, podczas uroczystego przekazania samochodu. Przedstawiciel koncernu wręczył także kluczyki do drugiego Aurisa Hybrid żonie V. Dugonicsa, która będzie mogła bezpłatnie korzystać z pojazdu przez rok.
Auris Hybrid korzysta z tego samego napędu co obecny na rynku Prius. Silnik spalinowy VVT-i o pojemności 1,8 l i mocy 99 KM współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 82 KM. Łączna moc napędu wynosi 136 KM. Rozpędzenie samochodu od zera do 100 km/h trwa 10,9 s, a maksymalna prędkość to 180 km/h. Zależnie od warunków jazdy silniki działają pojedynczo lub wspólnie. Auris Hybrid spala w cyklu mieszanym średnio 3,5 l paliwa na 100 km, emitując przy tym zaledwie 79 g/km dwutlenku węgla.
Od czasu wprowadzenia na rynek Toyoty Prius w 1997 r. japoński producent sprzedał ponad osiem milionów hybryd na całym świecie. Obecnie w Europie sprzedaż samochodów hybrydowych stanowi 23 proc. całkowitej sprzedaży samochodów Toyoty i Lexusa. W ofercie koncernu jest już 14 modeli hybrydowych, w tym m.in. Prius, Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Camry Hybrid, oraz Lexusy jak CT 200h czy GS 300h. Hybrydy Toyoty już dziś spełniają wymagającą normę 95 g/km, która zacznie obowiązywać w Europie od 2021 r.
W lipcu tego roku zadebiutowała nowa, gruntownie przebudowana wersja Aurisa. W przyszłym roku natomiast na europejskim rynku pojawią się trzy nowe modele hybrydowe Toyoty - RAV4, czwarta generacja Priusa oraz całkowicie nowy crossover C-HR. Wraz z nimi pojawi się kolejna generacja napędu hybrydowego, oszczędniejszego od obecnej wersji aż o 18 proc., a także napęd na 4 koła e-Four.
Hybrydowe Toyoty znalazły także nabywców w Polsce. Łącznie z polskich salonów wyjechały 2378 hybrydowe Aurisy do końca listopada br., w porównaniu do 1742 egzemplarzy w całym 2014 r. Według przewidywań Roberta Mularczyka, menadżera PR Toyoty Motor Poland, wzrost sprzedaży hybrydowych Aurisów wyniesie w tym roku co najmniej 50 proc., w porównaniu do roku 2014.
(ik)
Źródło i fot. Toyota