Japoński koncern oponiarski przyłączył się do Europejskiego Paktu na Rzecz Młodzieży (ang. European Pact for Youth). Celem tej inicjatywy jest zmniejszenie dysproporcji w zakresie umiejętności i zwiększenie szans zatrudnienia młodych ludzi na europejskim rynku pracy.
Europejski Pakt na Rzecz Młodzieży to stworzona przez Komisję Europejską oraz CSR Europe platforma współpracy firm, organizacji młodzieżowych, instytucji edukacyjnych i innych zainteresowanych stron. W ten sposób inicjatorzy projektu chcą wykorzystać potencjał młodych ludzi i zwiększyć ich szanse na zatrudnienie, zmniejszając tym samym duży problem bezrobocia i wykluczenia społecznego. W ramach dwuletniego programu w całej Europie powstanie 10 tys. spółek biznesowo-edukacyjnych, w których zostanie stworzonych co najmniej 100 tys. dobrej jakości nowych miejsc praktyk zawodowych, stażu i pracy. Do programu przyłączył się m.in. koncern Bridgestone.
Dzięki współpracy Komisji Europejskiej oraz biznesu, 17 listopada br. w Brukseli został oficjalnie zapoczątkowany
Pakt na Rzecz Młodzieży. Jego celem jest zwiększenie zatrudnienia i integracji młodzieży
Japoński producent już dwa miesiące temu ogłosił dużą kampanię rekrutacyjną w Europie. Koncern planuje zatrudnić grupę inżynierów w swoim europejskim centrum technicznym (TCE) zlokalizowanym w okolicach Rzymu. Swoją ofertę firma kieruje do inżynierów o różnym stopniu zaawansowania: od świeżo upieczonych absolwentów po osoby z dużym doświadczeniem zawodowym. Ich zadaniem będzie projektowanie i opracowywanie innowacyjnych produktów, które będą podnosić pożądane parametry opon przeznaczonych do użytku na wszystkich typach dróg i we wszystkich warunkach klimatycznych.
Bridgestone prowadzi także działania na rzecz młodzieży w Hiszpanii. We współpracy z Uniwersytetem Nebrii w Madrycie oraz lokalnym samorządem władz drogowych, skupia się na promowaniu innowacyjności i przedsiębiorczości wśród młodych ludzi, dając im możliwość rozwijania rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności i bezpieczeństwa na drodze. Program ten jest realizowany już od trzech lat, dając studentom szansę na zdobycie wiedzy, umiejętności i doświadczenia, co w przyszłości ma im ułatwić znalezienie interesującej pracy.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone