2015-11-23

Iveco Eurocargo z nagrodą

 

Nowy model Eurocargo otrzymał tytuł Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2016. Wyróżnienie to zostało mu przyznane przez jury złożone z 25 dziennikarzy reprezentujących 25 czołowych europejskich czasopism poświęconych samochodom ciężarowym. Nowy pojazd ciężarowy średniej wielkości marki Iveco został doceniony m.in.  za innowacyjność, komfort, bezpieczeństwo i niskie zużycie paliwa.

Czwartą z kolei nagrodę zdobytą przez producenta w analogicznych plebiscytach poprzedzały tytuły „Międzynarodowego Samochodu Ciężarowego Roku 2013” dla Stralisa, „Międzynarodowego Samochodu Dostawczego Roku 2015” dla Daily i „Międzynarodowego Autokaru Roku 2016” dla Magelysa. To ważny wyraz uznania dla Iveco za promowanie technologii sprzyjających zrównoważonemu rozwojowi i obniżaniu całkowitego kosztu posiadania pojazdu. Wyniki ostatniego konkursu ogłoszono 17 listopada br. na targach branży transportowej Solutrans, odbywających się co dwa lata w Lyonie (Francja).

Nowy Eurocargo uzupełnia ewolucję oferty pojazdów IVECO, w ramach której na rynek trafiają ważne innowacje w dziedzinie silników, bezpieczeństwa, komfortu, obniżania kosztów i ochrony środowiska. Ewolucja ta przebiega zgodnie z wartościami marki, którymi są technologia, obniżony całkowity koszt posiadania i użytkowania (TCO), zrównoważony rozwój oraz stale doskonalony poziom biznesowego partnerstwa z klientami. Celem tego procesu jest realizacja koncepcji wyrażonej w firmowym sloganie: „Iveco. Twój partner w zrównoważonym transporcie”.

Eurocargo jest jedynym pojazdem ciężarowym średniej wielkości, który spełnia wymagania normy Euro VI w zakresie emisji spalin dzięki zastosowaniu tylko jednego systemu kontroli emisji, czyli technologii Hi-SCR z pasywnym filtrem cząstek stałych. Unikatowość tego rozwiązania polega na tym, że nie zmienia ono procesu spalania, ponieważ układ jest oparty na pobieraniu świeżego powietrza, a nie na recyrkulacji spalin. Silniki Iveco Tector 5 i Tector 7 zostały zoptymalizowane pod kątem typowych warunków eksploatacji w mieście, a nowa turbosprężarka zapewnia dynamikę i elastyczność przy ruszaniu z miejsca i przyspieszaniu przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa nawet o 8 proc.

Producent oferuje nowego Eurocargo także w wersji przystosowanej do zasilania sprężonym gazem ziemnym (CNG). Taka wersja pojazdu w jeszcze mniejszym stopniu oddziałuje na środowisko i jest tańsza w eksploatacji w porównaniu z autami wyposażonymi w silniki diesla. Sześciolitrowy silnik Tector o mocy 210 KM charakteryzuje się znacznie lepszymi parametrami pod względem zużycia paliwa i emisji oraz niższymi wymaganiami w zakresie obsługi. Zgodność z wymaganiami etapu C normy Euro VI (które będą obowiązywały od 31 grudnia 2016 r.) pozwala na wjazd do stref ograniczonego ruchu w centrach miast, co stanowi kolejną zaletę przy wykonywaniu częstych dostaw do zlokalizowanych tam odbiorców. Ponadto Eurocargo napędzane gazem ziemnym są wyjątkowo ciche, dzięki czemu doskonale nadają się do realizacji nocnych dostaw w miastach.

(ik)

Źródło i fot. Iveco

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń