Na koniec III kwartału 2015 r. Grupa Michelin osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 15,8 miliarda euro, co stanowi wzrost o 8,6 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Firma odnotowała też wzrost wolumenu sprzedaży wyższy od średniej rynkowej o 2,8 proc.
W segmencie opon osobowych i dostawczych sprzedaż netto na koniec III kw. 2015 r. wyniosła 8 838 mln euro, czyli o 13,9 proc. więcej niż w tym samym okresie ub. r. Rynek opon pierwszego wyposażenia w Europie i Ameryce Północnej wzrósł. Na rynku wymiany utrzymano dynamikę wzrostu, szczególnie w krajach rozwiniętych. Pomogły w tym m.in. sprzyjające ceny surowców.
W segmencie opon ciężarowych uzyskano sprzedaż na poziomie 4 675 mln euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok temu. W Ameryce Południowej, Rosji i Azji odnotowano znaczne spadki sprzedaży, zwłaszcza w grupie opon pierwszego wyposażenia. Sprzedaż nowego ogumienia utrzymała dynamikę na rynkach rozwiniętych. W Stanach Zjednoczonych oraz w Europie spółka odnotowała wzrost pomimo importu opon budżetowych.
Rynki europejskie opon bieżnikowanych charakteryzowały się ostrym spadkiem. Biorąc pod uwagę gwałtowne załamanie sprzedaży w Ameryce Południowej i Rosji oraz na rynkach opon bieżnikowanych w Europie, Grupa Michelin może mówić o lekkim ogólnym wzroście sprzedaży, który był możliwy dzięki wzrostom w Ameryce Północnej, Europie i strefie Afryka - Indie - Bliski Wschód. Znakomite wyniki w Ameryce Północnej, Europie, Chinach i Azji Południowo-Wschodniej pozwoliły spółce zdobyć wyższe udziały w rynku oryginalnego wyposażenia.
Więcej informacji na ten temat w grudniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.
(ik)
Źródło i fot. Michelin