Inżynierowie Dunlopa zaprojektowali nową linię opon wyścigowych, przeznaczonych do rozwijającej się kategorii samochodów GTE, biorących udział m.in. w wyścigach Mistrzostw Świata FIA w jeździe na wytrzymałość (WEC). Konstrukcja nowego ogumienia powstała w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas startów w tegorocznej Europejskiej Serii Le Mans i klasie VLN. Zespoły GTE i VLN GT3 jako pierwsze sprawdziły możliwości nowej linii opon, testując je na torze Aragon.
Nowa gama łączy wysoką jakość ze stabilnością parametrów i trwałością. Dzięki temu opony doskonale pomagają w jeździe różnym modelom samochodów wyścigowych. Dodatkową zaletą są udoskonalenia w zakresie tylnego profilu i składu mieszanki, które zapewniają kierowcom większe poczucie pewności w czasie hamowania oraz stabilność podczas zmiany kierunku jazdy przy dużej prędkości.
Punktem wyjścia dla opracowania nowej linii ogumienia były zmiany przepisów, dotyczących opon na ELMS - w sezonie 2015 wprowadzono „oponę kontrolną”, która zastąpiła wcześniejszą otwartą konkurencję w tej dziedzinie. Dunlop postawił sobie za cel wykorzystanie doświadczeń z pierwszego roku, czego efektem jest opracowana propozycja opon dla klasy GTE.
Pierwsze testy - przeprowadzone z różnymi samochodami, wykorzystywanymi obecnie w wyścigach ELMS, takimi jak BMW, Ferrari i Porsche - pokazały, że nowa linia opon to duży krok naprzód. Pod koniec miesiąca przed ogumieniem Dunlopa kolejny sprawdzian, tym razem w Bahrajnie. Osiągi nowych modeli będzie testować ekipa Beechdean - nowy zespół w klasie ELMS.
Po raz pierwszy od zmiany przepisów ograniczających wybór ogumienia do jednej marki, Dunlop i ELMS porozumieli się również w sprawie wprowadzenia opony typu pośredniego. Pomoże to zmniejszyć koszty ponoszone przez zespoły, które nie będą już musiały zużywać opon „mokrych” na częściowo suchej nawierzchni ani ryzykować jazdy na oponach typu slick na wilgotnym torze.
Tegoroczny sezon rywalizacji Dunlop może zaliczyć do udanych. Po roku intensywnych wyścigów na najbardziej wymagającym torze świata - Pętli Północnej Nürburgringu, wspierany przez markę zespół Walkenhorst Motorsport, jadący BMW Z4 GT3, odniósł dwa zwycięstwa i triumfował w klasyfikacji generalnej mistrzostw Speed Trophy Championship.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear