Ze względu na obecną sytuację rynkową i konkurencję m.in. ze strony azjatyckich producentów ogumienia, Michelin podjął decyzję o reorganizacji swojej działalności w Europie. W ten sposób francuski koncern chce utrzymać swoją wysoką pozycję i dalej rozwijać się na rynku europejskim.
Obecnie Michelin posiada blisko 40 zakładów produkcyjnych w Europie, w których zatrudnia ponad 65 tys. osób. Aby dostosować swoją działalność do aktualnych warunków rynkowych producent postanowił przeprowadzić reorganizację działań we Włoszech, Wielkiej Brytanii i w Niemczech. Projekt inwestycyjny o wartości 265 mln euro ma na celu wzmocnienie konkurencyjności firmy w Europie i zabezpieczenie jej długoterminowej obecności na wspomnianych rynkach.
Włochy
Włoskie zakłady wnoszą istotny wkład w działalność Michelin w Europie. Obecnie mają 10 proc. udział w europejskiej produkcji koncernu. W tym kraju producent będzie rozwijać działalność związaną z wytwarzaniem opon osobowych i dostawczych w zakładzie w Cuneo oraz produkcją nowych opon ciężarowych w Alessandrii. W tym celu wdroży plan pięcioletni, który zakłada podniesienie produkcji o 20 proc. do roku 2020 r. W połowie przyszłego roku koncern zamierza także zakończyć bieżnikowanie opon w Alessandrii. Nowe, tanie opony, które napływają z Azji konkurują z oponami bieżnikowanymi na rynku o dość spowolnionym tempie wzrostu i przy nadwyżce mocy produkcyjnych. W tym kontekście przeniesienie bieżnikowania opon ciężarowych do większych zakładów w Europie jest kluczowe dla wzmocnienia konkurencyjności.
Więcej na ten temat w grudniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego
(ik)
Źródło i fot. Michelin