Na wystawie Agritechnica 2015 Trelleborg zaprezentuje swoją nową gamę ogumienia - TM1060. Zaprojektowana z technologią ProgressiveTractionTM, innowacyjna seria TM1060 uaktualnia ofertę koncernu o produkty wysokiej wydajności dla nowej generacji traktorów, od 80 do ponad 300 KM.
Piero Mancinelli, dyrektor R&D, Działu Opon Rolniczych i Leśnych w Trelleborg Wheel Systems, powiedział że firma stara się odpowiadać na wymagania stawiane oponom stosowanym w ciągnikach, zarówno tych obecnie dostępnych na rynku, jak i ich przyszłych generacjach.
- W 1975 r. Trelleborg jako pierwszy wprowadził niski profil/60, a teraz jesteśmy niezmiennie zadowoleni z nowej linii TM1060 - podkreślił P. Mancinelli. - Ta gama oferuje lepszą ładowność i wydajności bez zwiększenia wymiarów opony. Nowa opona Trelleborg TM1060 nie tylko powtarza, ale wręcz podwyższa wydajność opony serii/60. Największy rozmiar w nowej gamie, VF 710/60R42, zapewnia przenoszenie obciążenia nawet o 40 procent wyższego niż najlepsze, alternatywne opony na rynku. Ponadto, w odróżnieniu od wielu obecnie znanych rozwiązań na rynku, TM1060 jest odpowiednia do zastosowania w ciągnikach o mocy ponad 300 KM i może być stosowana z mniejszymi obręczami, zwiększając wydajności traktora - dodał.
Nowa opona powstała w oparciu o technologię ProgressiveTraction™, która ma korzystnie wpłynąć na efektywność prac rolnych. Innowacyjna, podwójna krawędź zwiększa przyczepność ogumienia, podczas gdy solidna podstawa klocka znacznie redukuje wibracje. Działając na glebę w różnym czasie, podwójna krawędź stopniowo uwalnia większą przyczepność w razie potrzeby. Ponadto elastyczna osnowa zapewnia równomierne odkształcanie się opony w trakcie jazdy po nierównej powierzchni co zapewnia większy komfort kierowcy.
Podczas pracy w polu, nowy projekt ProgressiveTraction™ zapewnia najwyższą wydajności trakcji, zmniejszenie czasu pracy, a także obniżenie kosztów eksploatacji i paliwa. Opona TM1060 przystosowana do pracy przy bardzo niskim ciśnieniu, z typowymi dla serii 60 parametrami, generuje szeroki ślad, zapewniając tym samym poszanowanie gleby, wysoką produktywność i wydajność upraw.
Ściana boczna modelu została zaprojektowana tak by znacznie obniżać opory toczenia, zużycie paliwa oraz emisję spalin, zwiększając stabilność podczas jazdy po drodze, komfort i bezpieczeństwo operatora. Tarasy między klockami bieżnika pozwalają na szybkie usuwanie błota, maksymalizując zdolności samooczyszczania się opony.
Opony TM1060 będzie można zobaczyć podczas niemieckich targów Agritechnica, które rozpoczną się 8 listopada br. w Hanowerze. Nowe ogumienie będzie dostępne w ramiarzach: VF 520/60R28 149D, VF 600/60R28 157D, VF 600/60R30 158D, VF 650/60R38 166D, VF 710/60R38 171D i VF 710/60R42 173D.
(ik)
Źródło i fot. Trelleborg