2015-11-03

BLS z korzyścią dla klientów

 

Aż 80 proc. użytkowników samochodów w Polsce uważa, że ubezpieczyciel, u którego mają wykupioną polisę OC, powinien zawsze zajmować się formalnościami w momencie wystąpienia szkody, a nie zakład ubezpieczeniowy sprawcy - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Gothaer TU S.A. Odpowiedzią na te oczekiwania jest usługa Bezpośredniej Likwidacji Szkód, która od 31 października br. w Gothaer działa jako połączenie modelu cesji i porozumienia PIU.

Dzięki BLS ubezpieczyciel każdorazowo zajmie się formalnościami związanymi ze szkodą, bez względu na to, w jakim zakładzie miał wykupione ubezpieczenie sprawca. Co więcej, średni czas likwidacji szkód w ramach BLS jest prawie dwa razy krótszy od standardowego procesu. Usługa ta stanowi duże ułatwienie dla klientów, który niekoniecznie chcą zajmować się formalnościami związanymi z likwidacją szkody.

W związku z tym firma Gothaer zdecydowała o połączeniu dwóch modeli funkcjonowania BLS - działającego w ramach porozumienia PIU oraz modelu cesji. - Dzięki takiemu rozwiązaniu unikniemy sytuacji, w których będziemy zmuszeni do odsyłania naszych klientów do towarzystwa ubezpieczeniowego sprawcy kolizji, które nie ma umowy z PIU - powiedziała Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes zarządu Gothaer TU S.A. - Dodatkowo, model PIU pozwala na samoregulację rynku w oparciu o jakość i poprawność w procesie likwidowania szkód. Oznacza to, że zarówno klienci mogą korzystać z niewątpliwych atutów tego rozwiązania, jak i zakłady ubezpieczeniowe mogą w sposób rzetelny realizować jego kluczowe założenia.

Pomoc ze strony ubezpieczyciela przy likwidacji szkody - nawet w sytuacji, gdy sprawca był ubezpieczony w zupełnie innej firmie - jest dostępna w Polsce od maja br. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Gothaer okazało się, że w grupie osób od 25 do 34 roku życia, 77 proc. respondentów uważa, że formalności zawsze powinny być po stronie ich ubezpieczyciela. Natomiast wśród kierowców powyżej 45 roku życia odsetek ten jest wyższy i wynosi 86 proc. Również więcej mężczyzn niż kobiet oczekuje przejęcia formalności przy likwidacji szkody komunikacyjnej przez zakład ubezpieczeniowy, w którym mają wykupioną polisę OC - odpowiednio 86 proc. i 74 proc.

Źródło: Gothaer TU S.A.

W standardowej procedurze likwidacji szkody komunikacyjnej w momencie wystąpienia kolizji drogowej, obowiązkiem poszkodowanego było zgłoszenie szkody rzeczowej do ubezpieczyciela sprawcy kolizji. W efekcie, przy zakupie OC, klient najczęściej kierował się tylko jego ceną, a nie jakością likwidacji szkód ubezpieczyciela, gdyż w praktyce jest to polisa dla poszkodowanego przez niego uczestnika ruchu. Wraz z wprowadzeniem BLS ten model ulega zmianie. Teraz, w sytuacji wystąpienia kolizji drogowej, poszkodowany zostanie kompleksowo obsłużony przez swojego ubezpieczyciela. Zamiast szukać zakładu ubezpieczeniowego sprawcy, może zwrócić się do wybranej przez siebie firmy, która wypłaci mu należne odszkodowanie i przejmie dochodzenie jego zwrotu od towarzystwa ubezpieczeniowego, u którego polisę OC miał wykupioną sprawca. Znaczącą korzyścią wynikającą ze stosowania modelu BLS jest również prawie dwukrotne skrócenie czasu likwidacji szkody w porównaniu do standardowej procedury.

W ramach BLS można zlikwidować szkody, które spełniają kilka kryteriów. Najważniejsze z nich to po pierwsze fakt zderzenia dwóch pojazdów, w których nikt nie został ranny. Po drugie, kolizja samochodów miała miejsce w Polsce, a uczestnicy zdarzenia posiadają ubezpieczenie OC krajowe. Po trzecie, szkoda nie została zgłoszona w towarzystwie ubezpieczeń sprawcy zdarzenia.

- Bezpośrednia Likwidacja Szkód, zarówno w modelu cesji jak i PIU, to rozwiązanie korzystne nie tylko dla klientów, ale również dla zakładów ubezpieczeń. Dostały one silną motywację do podnoszenia jakości usług, bo to właśnie ona stanie się kartą przetargową, obok ceny, w walce o klienta. To bardzo pozytywny trend, który już od dawna występuje w zachodnich krajach Unii Europejskiej. Cieszymy się, że zawitał również do nas - dodała prezes zarządu Gothaer TU S.A.


Metodologia badania:

Badanie na zlecenie Gothaer TU S.A. zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków będących użytkownikami samochodów i posiadających ubezpieczenie OC. Badanie zrealizowano we wrześniu 2015 r.

(ik)

Źródło: Gothaer, fot. Wikipedia

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń