Pierwsze półrocze 2015 r. na rynku sprzedaży ogumienia w Polsce cechowało się, w porównaniu z wynikami z 2014 r., niewielkimi spadkami sprzedaży - w segmencie opon do samochodów osobowych o 5 proc. i w segmencie opon do samochodów ciężarowych o 0,6 proc.
Warto jednak zaznaczyć, że sprzedaż w trzecim kwartale 2015 r., w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku, wzrosła. W segmencie opon do samochodów osobowych sprzedano o 1,8 proc. więcej, a w przypadku ciężarowych aż o 9,7 proc.
- Polski rynek oponiarski jest stabilny. W tym roku procentowe wzrosty i spadki tylko w niektórych przypadkach były dwucyfrowe - powiedział Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego.
Polski rynek opon od początku 2015 r. zanotował 2,9 proc. spadek sprzedaży opon do samochodów osobowych, 2,8 proc. wzrost sprzedaży opon do samochodów ciężarowych i bardzo duży, bo aż 33,3 proc. wzrost sprzedaży opon do motocykli.
(ik)
Źródło i fot.: Polski Związek Przemysłu Oponiarskiego