2015-11-03

Zimowe ciężarowe od Goodyeara

 

Zachowanie mobilności zimą ma kluczowe znaczenie dla floty transportowej. Jak podkreślił Benjamin Willot (na zdjęciu obok), dyrektor marketingu opon ciężarowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce, nie wszystkie opony ciężarowe dostępne na rynku sprostają trudnym warunkom zimowym na drodze.

Benjamin Willot zaznaczył, że nie ma jednej definicji ciężarowych opon zimowych, ponieważ przepisy lokalne w różnych krajach określają te produkty inaczej. W niektórych państwach oznaczenie M+S na produkcie kwalifikuje je do ogumienia zimowego, ze wskazaniem, że jest to „opona, której rzeźba bieżnika, mieszanka bieżnika lub struktura mają za zadanie w warunkach zimowych przede wszystkim zapewnić lepsze osiągi w zakresie zdolności do wprawiania i utrzymywania pojazdu w ruchu niż normalna opona”. Będą to zatem produkty, które zachowują się na śniegu nieco lepiej niż zwykłe ogumienie.

W listopadzie 2012 r. UE wprowadziła nowe, oficjalne oznaczenie opony zimowej: symbol 3PMSF. Mogą go otrzymać tylko te opony ciężarowe, które w surowym teście ISO spełniły warunki, określone w przepisach: UNECE 117 i UE 661/2009.

- Porównuje się w nim trakcję opony referencyjnej z oponą testową na drodze pokrytej ubitym śniegiem - wyjaśnił Benjamin Willot z firmy Goodyear. - Aby przejść badanie pomyślnie, opona musi być o co najmniej 25 proc. lepsza niż opona referencyjna w sześciu próbach na dziesięć. Ze względu na wymóg sprawności na śniegu, ogumienie z oznaczeniem 3PMSF jest lepszym wyborem na trudne warunki zimowe niż posiadające jedynie symbol M+S.

Wybór opon na zimę zależy od lokalnych przepisów, które dla operatorów flot powinny być równie ważne jak utrzymanie pojazdów ciężarowych w ruchu zimą. W przypadku flot jeżdżących w normalnych warunkach zimowych, w umiarkowanych temperaturach i przy niewielkich ilościach śniegu, jako minimum zaleca się stosowanie opon z oznaczeniem M+S na osi napędowej. Jednak lepszym rozwiązaniem będzie zastosowanie na osi napędowej wielosezonowych opon ciężarowych z oznaczeniami 3PMSF i M+S, jak na przykład Goodyear Kmax i Fuelmax. Pojazdy pracujące w ciężkich warunkach powinny jeździć na specjalnych zimowych oponach ciężarowych.

W ofercie amerykańskiego koncernu pojawiła się nowa linia opon ciężarowych - Ultra Grip Max, która została stworzona z myślą o jeździe zimą. W asortymencie dostępne są modele na oś kierowaną, napędową oraz osie naczep - wszystkie z oznaczeniami M+S i 3PSMF. Benjamin Willot właśnie te opony rekomenduje na zimę, jako najlepsze produkty w ofercie firmy.

- Dodam jeszcze, że opona na oś napędową Ultra Grip Max D spełnia wymogi oznaczenia 3MPSF nawet po zużyciu bieżnika w 50 proc. - powiedział B. Willot. - Ponadto oferujemy opony Kmax i Fuelmax, przeznaczone do całorocznej jazdy, które również noszą podwójne oznaczenia zimowe (M+S i 3PMSF), co gwarantuje, że ogumienie sprosta nawet nagłym opadom śniegu.

Goodyear oferuje także trzy modele ogumienia do autobusów i autokarów, które również noszą oba oznaczenia zimowe - są to Ultra Grip WTS City na oś kierowaną i Ultra Grip WTD City na oś napędową do autobusów miejskich oraz Ultra Grip Coach - ogumienie zimowe przeznaczona do nowoczesnych autokarów.

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń