2015-10-23

ADAC: testy opon zimowych

Niemiecki automobilklub ADAC przetestował w sumie 35 modeli opon z dwóch rozmiarów - 165/70 R14 T - przeznaczonych do modeli z segmentu małych aut, oraz 205/55 R16 H, które są popularne w segmencie klasy niższej średniej. Poniżej prezentujemy wyniki tych testów.

Każdy model ogumienia został sprawdzony przez specjalistów ADAC pod kątem siedmiu kryteriów: zachowanie na suchej oraz mokrej nawierzchni, na lodzie i śniegu, a także generowany przez oponę hałas, wpływ na zużycie paliwa oraz szybkość zużywania się. Według przedstawicieli niemieckiego automobilklubu żadna z 16 przetestowanych w tym roku 14-calowych opon nie okazała się na tyle rewelacyjna, by uzyskać maksymalną ocenę („bardzo dobra”). Natomiast trzy modele - Goodyear UltraGrip 9, Michelin Alpin A4 oraz Dunlop Winter Response 2 - były na tyle zrównoważone, że zasłużyły na szkolną „czwórkę”. Opona marki Goodyear była najlepsza na mokrym i wypadła świetnie, jeśli chodzi o wpływ na zużycie paliwa. Ogumienie Michelin bardzo dobrze sprawuje się na suchej drodze i jest niezwykle trwałe. Trzecia na podium - opona marki Dunlop - najlepiej przeszła testy na śniegu i lodzie i miała najniższy wpływ na wzrost zużycia paliwa.

Goodyear UltraGrip 9 Michelin Alpin A4 Dunlop Winter Response 2

 

Dziewięć modeli w tym rozmiarze uzyskało ocenę „zadowalająca” i one również są godne zainteresowania. Z reguły takie ogumienie wypada słabiej w jednym badanym kryterium (np. opony marki Fulda, Bridgestone i Falken słabo spisały się na mokrej drodze, Pirelli i Uniroyal na suchym, zaś Continental i Semperit na lodzie), zaś w pozostałych są porównywalne z tymi najlepszymi. Taka opona może być więc dobrym wyborem na sezon zimowy, pod warunkiem zachowania rozwagi i ostrożności ze strony kierowcy.

W grupie opon o rozmiarze 165/70 R14 najsłabiej wypadły modele: Matador MP54 SibirSnow), a zwłaszcza Aeolus Snowace AW02, Linglong Green-Max Winter oraz Mentor M200. Cztery wspomniane opony zyskały nieprzychylne opinie w szczególności za zachowanie na mokrej nawierzchni.

Specjaliści z ADAC przetestowali także 19 modeli ogumienia zimowego w rozmiarze  205/55 R16 H. W tej grupie ocenę dobrą otrzymały dwie opony - Continental WinterContact TS850 i Yokohama W.drive V905. Continental zdecydowanie zwyciężył testy na mokrej drodze oraz śniegu, a także najwolniej się zużywa. Z kolei Yokohama zyskała wysokie noty na suchej nawierzchni.

Continental WinterContact TS850     Yokohama W.drive V905

 

W grupie 16-calowek szesnaście opon uzyskało ocenę „zadowalająca”. Najbliżej czołowej dwójki uplasował się model Goodyear UltraGrip 9. Pozostałe piętnaście modeli z tą samą oceną to: Nokian WR D3, Bridgestone Blizzak LM001, Falken HS 449, Vredestein Snowtrac 5, Firestone Winterhawk 3, Fulda Kristall Control HP, Barum Polaris 3, BF Goodrich G-Force Winter, Michelin Alpin 5, Sava Eskimo HP, Semperit Speed-Grip 2, Kumho WP51, Viking SnowTech 2, Kleber Krisalp HP2 oraz Toyo Snowprox S953.

Tylko jedna opona nie zdała testów ADAC, otrzymując najniższą ocenę. Model Avon Ice Touring ST fatalnie wypadł głównie na mokrej nawierzchni, a nieco tylko lepiej na śniegu i lodzie.

(ik)

Źródło: Oponeo.pl, Money.pl

fot. Continental, Goodyear, Michelin, Yokohama

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń