Japoński koncern oponiarski poinformował, że osiągnął postęp w badaniach nad właściwościami aerodynamicznymi opon. Inżynierom Yokohamy udało się opracować rozwiązanie, które zmniejsza opór powietrza podczas jazdy, a jego zastosowanie może zwiększyć efektywność paliwową oraz poziom bezpieczeństwa.
Badania i symulacje z zakresu aerodynamiki pojazdu koncern prowadzi od 2010 r. W grudniu 2012 r. producent opracował rozwiązanie polegające na umieszczeniu wypukłości na ścianie bocznej opony, które po zamontowaniu ogumienia znajdą się po wewnętrznej stronie. Usprawniając przepływ powietrza wokół opony, udało się zmniejszyć opory toczenia, gdy pojazd jest w ruchu.
Niedawno Yokohama opracowała kolejne rozwiązanie, które korzystnie wpływa na przepływ powierza w całym nadwoziu. Udało się to osiągnąć dzięki umieszczeniu wypukłości rozłożonych pod odpowiednim kątem blisko barku opony. Badania nad technologią poprawiającą właściwości aerodynamiczne ogumienia koncern prowadzi we współpracy z zespołem z japońskiego Uniwersytetu w Tohoku pod kierownictwem prof. Shigeru Obayashi.
Yokohama nieustannie pracuje nad nowymi konstrukcjami opon, które przyczynią się do większej oszczędności paliwa i korzystnie wpłyną na inne parametry ogumienia. Swoje innowacyjne rozwiązanie koncern zademonstruje podczas tegorocznego 44. Tokio Motor Show 2015, które rozpocznie się 29 października w centrum wystawienniczym Tokio Big Sight w Tokio. Japońska wystawa potrwa do 8 listopada br.
Przepływ powietrza wokół zwykłej opony Przepływ powietrza wkół opony z nowym wzrorem
(ik)
Źródło i fot. Yokohama