30 biegaczy z Bridgestone Poznań pobiegło charytatywnie na rzecz ogólnopolskiego Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo” w XVI edycji poznańskiego maratonu. Łącznie podczas akcji zebrano około 5 tys. złotych. Udział w biegu zasługuje na uznanie, gdyż łączy sportowe wyzwanie z pomocą potrzebującym.
Łącznie w poznańskim maratonie udział wzięło ponad 8 tys. osób, w tym 30 pracowników firmy Bridgestone Poznań, czyli o sześć osób więcej niż w roku ubiegłym. Najszybszy z nich - Hubert Jakubowski, pokonał ponad 42 km trasę z czasem 03:13:37 netto (dane nieoficjalne).
- Ruch, aktywność fizyczna to dla mnie codzienność. To naprawdę miłe uczucie, kiedy okazuje się, że dzięki twoim zdrowym przyzwyczajeniom i pasji, możesz pomóc jeszcze komuś innemu - powiedział po biegu Łukasz Gorczycki, jeden z pracowników firmy - Wielu osobom wydaje się, że bieganie to typowo indywidualny sport, jednak nic tak nie łączy, jak wspólny wysiłek i szczytny cel.
Tegoroczna współpraca firmy Bridgestone ze Stowarzyszeniem podyktowana była podzielaną ideą zwiększenia bezpieczeństwa na polskich drogach oraz wsparcia ofiar wypadków drogowych.
- Już po raz trzeci korzystamy z możliwości zbierania kilometrów w trakcie poznańskiego maratonu. Tegoroczny start dedykujemy Stowarzyszeniu „Droga i Bezpieczeństwo” nie bez powodu. Łączy nas wspólny cel zwiększania bezpieczeństwa na polskich drogach - powiedział Paweł Nowaczyk, dyrektor działu personalnego Bridgestone Poznań.
Przekazaną kwotę Stowarzyszenie przeznaczy na zakup alkotestów wykorzystywanych w akcjach społeczno-edukacyjnych.
- Prowadzenie pod wpływem alkoholu wciąż stanowi jedną z najczęstszych przyczyn wypadków na polskich drogach - powiedział Ryszard Fonżychowski przedstawiciel Stowarzyszenia „Droga i Bezpieczeństwo”. - Wielkopolska natomiast jest trzecim województwem pod względem liczby zatrzymań kierowców prowadzących pod wpływem. Mamy nadzieję, że dzięki wsparciu różnych firm i instytucji, w tym Bridgestone Poznań, prowadzona przez nas akcja „Alkostest przeciwko tragedii” skutecznie zmieni obecny stan rzeczy.
Firma Bridgestone oraz wspomniane Stowarzyszenie chcą połączyć swoje siły także w ramach innych inicjatyw, jak np. przyszłoroczna akcja „Pomyśl zanim usiądziesz za kierownicą, czyli dziecko bezpieczne na drodze”.
(ik)
Źródło i fot.: Prelite Public Relations