2015-10-13

Drogowe ABC z Goodyearem

 

Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o.o., Firma Oponiarska Dębica S.A. oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej przygotowały zestaw materiałów edukacyjnych dla nauczycieli nauczania początkowego. Pakiety zawierają m.in. scenariusze do prowadzenia lekcji, gry oraz kolorowanki poświęcone bezpieczeństwu drogowemu.

„Drogowe Abecadło Goodyeara” to akcja edukacyjna, której celem jest wspieranie szkół i nauczycieli w działaniach, podnoszących bezpieczeństwo najmłodszych uczestników ruchu drogowego. Z okazji Dnia Edukacji Narodowej T.C. Dębica S.A. przekazała na ręce dyrektorów szkół podstawowych oraz przedszkoli w Dębicy materiały poświęcone bezpieczeństwu na drodze, dedykowane dzieciom z klas I - III oraz oddziałów zerowych. Mają one pomóc nauczycielom w urozmaiceniu zajęć z wiedzy o ruchu drogowym, które są w podstawie programowej.

Materiały zostały opracowane przez ekspertów Centrum Edukacji Obywatelskiej - niezależnej instytucji edukacyjnej, która od ponad 20 lat wspiera szkoły i nauczycieli, działa na rzecz poprawy jakości systemu oświaty i upowszechniania wiedzy obywatelskiej. Dzięki tym materiałom dzieci nie tylko poznają znaki drogowe, czy zasady bezpiecznego poruszania się na rowerze, ale także m.in. poćwiczą czytanie ze zrozumieniem, dodawanie, odejmowanie, mnożenie oraz nauczą się pracy w zespole. Materiały zostały tak przygotowane by zaoferować najmłodszym zajęcia teoretyczne i praktyczne.

„Drogowe Abecadło Goodyeara” zawiera m.in. scenariusze zajęć lub aktywności z kartami zadań oraz kolorowanki, gry planszowe i układanki. Obejmują one różne zagadnienia z zakresu matematyki, topografii, nauczania przez eksperymenty, plastyki, itp. Dzięki realizowanym zadaniom uczniowie uświadamiają sobie m.in. konieczność stosowania się do zasad poruszania się na drogach, wdrażają umiejętność przechodzenia przez jezdnię, rozwijają spostrzegawczość, rozpoznają sygnalizację świetlną oraz kształtują umiejętności przewidywania niebezpieczeństw.

Na przykład w ramach lekcji „Sprawne zmysły” uczniowie sprawdzają, jak zmysły wpływają na bezpieczeństwo na drodze. Podczas zajęć wykonują szereg doświadczeń z użyciem bądź wyłączeniem zmysłu słuchu, wzroku i równowagi. W ten sposób dzieci obserwują, jak mogą być one pożyteczne w codziennych zajęciach i zachowaniu bezpieczeństwa na drodze.

W 2014 r. w Polsce doszło do 2183 wypadków drogowych z udziałem dzieci w wieku od 7 do 14 lat. W zdarzeniach tych 50 dzieci poniosło śmierć, a 2413 doznało obrażeń. Najwięcej ofiar śmiertelnych odnotowano wśród pieszych, a do wypadków najczęściej dochodziło w trakcie tygodnia (poniedziałki, środy, czwartki)1. Statystyki te pokazują, jak ważna i potrzebna jest edukacja na temat bezpieczeństwa drogowego prowadzona wśród uczniów szkół podstawowych.

Materiały edukacyjne dostępne są na stronach: www.1klasa.edu.pl oraz www.debica.com.pl/konspekt_dla_szkol


 
1) Dane na podstawie opracowania Komendy Głównej Policji, „Wypadki drogowe w Polsce w 2014 roku”, Warszawa 2015

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń