2015-10-07

Goodyear w testach

 

W najnowszym rankingu niemieckiego czasopisma AutoBild opona całoroczna Goodyear Vector 4Seasons drugiej generacji zdobyła pierwsze miejsce1. Wspomniany model został też liderem w teście hamowania na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie, przeprowadzonym na zlecenie amerykańskiego koncernu przez niezależną organizację TÜV2.

Redakcja magazynu AutoBild wybrała dziesięć różnych opon, poddając ocenie szeroki zakres parametrów, w tym trakcję, prowadzenie i hamowanie na zaśnieżonych, mokrych i suchych drogach. Wielosezonowa opona Goodyear - w porównaniu z najnowszymi produktami konkurentów - okazała się liderem we wszystkich kategoriach. Opona zajęła również pierwsze miejsce w zleconym przez Goodyeara niezależnym teście TÜV, w którym uwagę zwracano zwłaszcza na hamowanie na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie.

W teście niemieckiego magazynu model Vector 4Seasons Gen-2 w rozmiar 195/65R15 91H, wykazał się „wzorową” wszechstronnością, najlepszym prowadzeniem na mokrej drodze, najwyższą odpornością na aquaplaning oraz najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni. Dzięki niskim oporom toczenia opona imponowała też doskonałą efektywnością paliwową, jak również najdłuższą żywotnością.

 

Osiągi nowej opony potwierdziły też wyniki zleconego przez Goodyeara niezależnego testu organizacji TÜV. Badanie pokazało, że opona uzyskuje zdecydowaną przewagę nad konkurencją w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie. Vector 4Seasons zapewnia kierowcy bezpieczeństwo w trudnych warunkach drogowych. Na śniegu ogumienie wyróżnia się krótszą o 8 proc. drogą hamowania w porównaniu z trzema wiodącymi konkurentami. W tych samych testach, opony Goodyear wykazały się także krótszą o 6 proc. drogą hamowania na mokrej drodze i o 9 proc. na lodzie.

Opony Goodyear Vector 4Seasons drugiej generacji są już dostępne w sprzedaży detalicznej na wszystkich najważniejszych rynkach Europy. Do stycznia przyszłego roku linię opon, obejmującą obecnie 43 rozmiary, wzbogacą jeszcze trzy modele Run On Flat. Nowa generacja z czasem zastąpi poprzedni model dostępny na rynku.


1) W porównaniu ze średnimi osiągami ośmiu najnowszych konstrukcji głównych konkurentów w segmencie opon wielosezonowych (w tym Michelin Cross Climate, Pirelli Cinturato All-Season, Vredestein Quatrac 5). Testy przeprowadzone przez Auto Bild (DE) wydanie 39, 25.09.2015 r. - AllSeason 2015 – rozmiar opony: 195/65R15 H; samochód testowy: VW Golf VII; miejsce testu: Nowa Zelandia.

 2) Dotyczy hamowania na mokrej nawierzchni, śniegu i lodzie. W porównaniu ze średnimi osiągami trzech najnowszych konstrukcji głównych konkurentów w segmencie opon wielosezonowych (Michelin Cross Climate, Pirelli Cinturato All-Season, Vredestein Quatrac 5). Testy przeprowadzone przez TÜV SÜD Product Service w okresie lipiec-wrzesień 2015 r. na zlecenie Goodyear Dunlop. rozmiar opony: 205/55 R16 V; samochód testowy: VW Golf; miejsca testów: Montpellier (F), SHPG Wanaka (NZ), Colmar-Berg (L); Raport nr 713065970.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń