Marka Range Rover wybrała na fabryczne wyposażenie swoich pojazdów opony Dunlop SP QuattroMaxx w rozmiarze 275/40 R22 108Y XL. Ogumienie powstało w oparciu o innowacyjną technologię Noise Shield, która obniża poziom emitowanego hałasu.
Range Rover zdecydował się na opony wspomnianej marki w odpowiedzi na rosnące wymagania w zakresie obniżania poziomu hałasu wewnątrz i na zewnątrz pojazdu. Pomaga w tym zastosowana w ogumieniu technologia Noise Shield. Jej działanie jest proste. Rezonans, powstający wskutek wibracji powietrza wewnątrz obracającej się opony, zazwyczaj jest przenoszony strukturalnie do kabiny pojazdu. Dzięki unikalnej technologii jest on redukowany przez warstwę technicznie zaawansowanej pianki we wnętrzu opony.
Dzięki temu rozwiązaniu poziom ciśnienia akustycznego wewnątrz ogumienia w szczytowym momencie może zostać zredukowany nawet o 11 dBA, co przekłada się na niższy o 4 decybele poziom hałasu w kabinie. Wpływa to na większy komfort podróży, zwłaszcza podczas jazdy przy wyższych prędkościach.
- Innowacyjna technologia Dunlop Noise Shield została stworzona z myślą o producentach pojazdów wysokiej klasy, aby pomóc im w ograniczaniu wytwarzanego przez nie hałasu - powiedział Percy LeMaire, dyrektor ds. technologii opon osobowych Goodyear Dunlop w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. - Land Rover jest jednym z pierwszych producentów, którzy wykorzystali tę technologię. Jesteśmy dumni, że opony Dunlop QuattroMaxx - jedne z najważniejszych opon dla segmentów pojazdów SUV i 4x4 - znajdą się na wyposażeniu Range Rovera.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear