Ponad 3 tys. profesjonalistów odwiedziło współorganizowane przez Międzynarodowe Targi Poznańskie oraz Wydawnictwo Business Image Targi Tworzyw Sztucznych i Gumy EPLA 2015. Swoją ofertę w ramach salonu surowców, maszyn, kauczuku, termoformingu, przetwórstwa, form i narzędzi prezentowało blisko 70 wystawców z Polski i nie tylko.
EPLA co roku przyciąga ściśle sprofilowaną grupę odbiorców. Nie ma tu przypadkowych zwiedzających, co dla uczestniczących w tym wydarzeniu firm ma ogromne znaczenie. Można bowiem w kameralnej atmosferze prowadzić konkretne rozmowy biznesowe, skonfrontować opinię z oczekiwaniami fachowców. To również dobra okazja do prezentacji nowych technologii, które wyznaczają kierunki rozwoju sektora.
W tym roku wystawcy prezentowali się w kilku głównych obszarach tematycznych - poza dystrybucją surowców i dodatków do nich - także w salonie kauczuku, termoformingu oraz wtrysku pod wynajem. W poszczególnych salonach firmy przedstawiły możliwości swoich parków maszynowych, m.in. AMB Technic, Kongslide Polska, Mechanik S, P&F Wartacz, SIMCO. W Poznaniu obecne były też firmy oferujące systemy opakowaniowe dla przemysłu spożywczego, chemicznego, wyroby formowane i wytłaczane z gumy o zróżnicowanym przeznaczeniu i zastosowaniu oraz szeroki wybór półproduktów, dodatków i komponentów dla przetwórstwa gumy i tworzyw sztucznych. Wśród polskich wystawców obecne były m.in. następujące firmy: Kabat, Konimpex, Silikony Polskie Zakłady Chemiczne, Stanley, Unirubber oraz Zaptech.
Wielu profesjonalistów, którzy odwiedzili targi EPLA, skorzystało z możliwości rozmowy z przedstawicielami ośrodków naukowych z liczących się na polskim rynku uczelni technicznych. W ramach Salonu Polimerowej Nauki Polskiej przez cztery dni eksperci udzielali porad w obszarze chemii, polimerów i kompozytów. Można było również zasięgnąć informacji na temat pozyskiwania dotacji unijnych. Projekt ten został objęty patronatem Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Targi obfitowały też w cenne rozmowy biznesowe. Przez cztery dni w pawilonie słychać było szum prowadzonych rozmów, na stoiskach padały konkretne pytania. Owocne rozmowy z polskimi przedsiębiorcami odbyli przedstawiciele rynku rosyjskiego, m.in. delegacja z Tatarstanu.
(ik)
Źródło i fot. MTP