2015-09-24

Hankook na każdą oś

 

W ofercie Hankooka pojawiła się nowa opona do pojazdów użytkowych - SmartWork AM09, przeznaczona do różnych zastosowań drogowych i terenowych. Ogumienie jest następcą modelu AM06 i może być stosowane na dowolnej osi. Lepsze właściwości trakcyjne i poprawiona skuteczność hamowania nowej opony zapewniają dobrą przyczepność na każdej nawierzchni. Model wyróżniają też doskonałe parametry w zakresie bezpieczeństwa, wytrzymałości i ekonomii.

Powierzchnia bieżnika opony AM09 jest o 10 proc. większa niż w poprzednim modelu. Większy obszar styku z podłożem nie tylko gwarantuje równomierne rozłożenie obciążenia, co zapobiega deformacji, ale przyczynia się też do poprawy właściwości trakcyjnych oraz skuteczności hamowania. Ponadto optymalizacja wzoru bieżnika sprzyja lepszemu prowadzeniu i osiągom. Obecność czterech zygzakowatych rowków o znacznej szerokości zapewnia lepsze odprowadzanie błota i wody. Dodatkowo dzięki specjalnym nacięciom na poszczególnych blokach bieżnika, nową oponę charakteryzuje wyjątkowo dobry poziom przyczepności. Model AM09 wyróżnia zwiększony przebieg eksploatacyjny oraz doskonałe właściwości jezdne i trakcyjne zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Opona została także oznaczona symbolem M+S.

Lepsze właściwości trakcyjne i poprawiona skuteczność hamowania to wynik zastosowania rzeźby bieżnika z szerszymi zygzakowatymi rowkami i schodkowymi lamelami w blokach. Powstały efekt krawędziowy pozwala na skrócenie drogi hamowania oraz polepsza właściwości trakcyjne na nawierzchniach nieutwardzonych.

Konstrukcja zamkniętych barków współgra z właściwościami oferowanymi przez wzór bieżnika, jeszcze bardziej poprawiając stabilność jazdy. Większy obszar styku z podłożem pozwala na osiągnięcie równomiernego, a zatem mniejszego zużycia. Jednolita budowa barków zwiększa wytrzymałość opony na boczne obciążenia i podnosi odporność krawędzi bloków na uszkodzenia. Dodatkowe wypustki rozmieszczone u podstawy bieżnika podnoszą zdolność samooczyszczania, co zwiększa trwałość ogumienia.

Inżynierom koncernu udało się wydłużyć okres eksploatacji nowych opon i zmniejszyć zużycie paliwa. A wszystko za sprawą zastosowania innowacyjnego systemu mieszania Hankook IMS (Innovative Mixing System), który zapewnia wyjątkowo równomierne rozprowadzenie cząsteczek sadzy i gumy w tworzywie. Użycie tej technologii w połączeniu z obniżeniem temperatury mieszania oraz wydłużeniem czasu trwania całego procesu pozwala na utworzenie większej liczby wiązań pomiędzy cząsteczkami sadzy i gumy. Właściwości otrzymanej struktury oraz specjalna konstrukcja bieżnika modelu AM09 sprawiają, że podczas jazdy wydziela się mniej ciepła, co ma pozytywny wpływ na opór toczenia, a tym samym - na zużycie paliwa.

W nowym modelu zastosowano również technologię SCCT (Stiffness Control Contour Theory), która zapewnia wyjątkowo równomierny rozkład ciśnienia w oponach, nawet przy dużych obciążeniach i pozwala na ograniczenie skutków deformacji osnowy. Dzięki temu zwiększa się nie tylko trwałość ogumienia, lecz także możliwość jej ponownego bieżnikowania. Dodatkowo użycie technologii SCCT wpływa pozytywnie na osiągi, np. charakterystyki skręcania i hamowania.

Wszystkie właściwości opony AM09 korzystnie wpływają na bezpieczeństwo, niezawodność, efektywność ekonomiczną oraz długi czas eksploatacji. Efektem połączenia cech konstrukcyjnych oraz zastosowanych technologii jest wszechstronna opona, która może być używana na dowolnej osi i o każdej porze roku. Model ten jest dostępny na rynku w rozmiarze 315/80R22,5. Kolejne wersje trafią do oferty w trzecim kwartale 2015 r.

(ik)

Źródło i fot. Hankook

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń