Włoski koncern oponiarski uczestniczył w 15. edycji targów Inter Cars, które odbyły się w miniony weekend w Warszawie. Pirelli podkreślało podczas wystawy nowe homologacje, które firma uzyskała w zakresie oryginalnego wyposażenie oraz zaprezentowało swoją szeroką ofertę.
Opony na oryginalne wyposażenie
Na odbywających się w tym samym czasie Targach Motoryzacyjnych we Frankfurcie Pirelli świętowało 2 tys. homologacji. W 2014 r. producent zdobył aż 266 nowych pozwoleń, z których 213 pochodziło z sektorów premium i prestiż (wzrost o 6 proc. w porównaniu do ubiegłego roku). Spośród nich 118 otrzymało specjalne oznakowanie na ścianie bocznej opony, które wskazuje, że są one tworzone na potrzeby konkretnego producenta samochodów. W pierwszej połowie 2015 r., włoska firma dodała 200 nowych homologacji do dotychczasowego zestawienia.
Całoroczna nowość
W Warszawie natomiast koncern zademonstrował nową oponę całoroczną - Pirelli Cinturato All Season - przeznaczoną na rynek europejski. Model ten został zaprojektowany na potrzeby kierowców, których styl jazdy oraz zwyczaje użytkowania pozwalają na bezpieczną jazdę na jednym zestawie przez cały rok. Tym samym doskonale uzupełnił dotychczasowy asortyment firmy, która mimo to nadal zaleca montaż opon odpowiednio do sezonu: zimowych opon zimą, a letnich latem. Tylko taka konfiguracja w przypadku intensywnego użytkowania zapewnia maksymalne osiągi i bezpieczeństwo w najbardziej ekstremalnych warunkach pogodowych.
Opona Cinturato All Season jest przeznaczona specjalnie dla właścicieli aut, którzy nie wymagają od swoich pojazdów ekstremalnych osiągów, ani nie osiągają wysokich przebiegów. Tego typu użytkownicy są zazwyczaj mniej skłonni, by zmieniać opony w zależności od sezonu. Z technicznego punktu widzenia, nowy produkt został opracowany, aby zagwarantować zrównoważone osiągi zarówno zimą, jak i latem.
Technologia Seal Inside
Najnowszy produkt Pirelli jest wyposażony w technologię Seal Inside. Najbardziej popularne rozmiary nowej Cinturato All Season dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, umożliwiają kontynuowanie jazdy bez jakiejkolwiek straty powietrza, nawet w wypadku przebicia opony. W sytuacji, gdy dojdzie do przebicia ogumienia na wylot osnowy, bez względu na to czy przedmiot zewnętrzny tkwi wewnątrz opony czy nie, w obszarze pokrywającym się ze wzorem bieżnika znajduje się warstwa klejąca, która szczelnie blokuje wyciek powietrza. Technologia Seal Inside radzi sobie z przebiciem natychmiast, a jej szybkie i skuteczne działanie, w większości przypadków sprawia, że kierowca nie wie nawet, że opona jest przebita.
Nowości w ofercie
Podczas targów IC producent promował swoje najnowsze opony do autobusów Coach oraz specjalistyczne opony do naczep i przyczep, należące do nowatorskiej serii 01, która łączy niezwykle wysokie osiągi z wymiernymi oszczędnościami dla użytkownika, przy zachowaniu wysokiej dbałości o środowisko naturalne. Opony Pirelli oferują bezpieczną jazdę w różnych warunkach pogodowych, na średnich trasach dalekiego zasięgu.
Opony ST: 01 Wide Base M+S, zostały już z powodzeniem wprowadzone na rynek. Uzupełniają kompleksową ofertę produktów i usług flotowych Pirelli, które rozpoczęły się od serii 01 i zostały zaprojektowane, aby pomóc flotom w osiągnięciu tzw. TCO (Total Cost of Ownership). Celem Pirelli jest bowiem nie tylko dostarczanie opon. Firmie zależy by być prawdziwym partnerem dla flot, który jest w stanie zapewnić najwyższej jakości produkty, nowoczesne rozwiązania oraz innowacyjne narzędzia pomagające zarządzać flotą, takie jak CyberFleet.
Nietypowa opona motocyklowa
Pirelli zaprezentowało na targach także wyjątkową oponę do motocykli. Tatuażysta Scott Campbell w 2011 r. przygotowywał specjalny projekt - tatuaż na oponie motocyklowej, która została następnie zamontowana na specjalnej edycji Ducati Diavel i zaprezentowana na wystawie w sklepie Corso Venezia. Odwiedzający stoisko Pirelli mieli okazję zobaczyć to wyjątkowe połączenie.
Kalendarz Pirelli
Na ekspozycji firmy można było również obejrzeć znany na całym świecie najnowszy Kalendarz Pirelli 2015 autorstwa Stevena Meisela. Tegoroczny The Cal stanowi 42 edycję wydawanego od 1964 r. kalendarza, tworzonego przez 33 różnych fotografów. Autor wydania - Steven Meisel - to jeden z najbardziej utytułowanych fotografów mody, znany ze swojego eklektyzmu oraz powściągliwej osobowości. Fotografowi pomagał w jego pracy zespół stylistów pod kierownictwem Carine Roitfeld - byłej redaktor francuskiego Vogue’a, przez długi czas będącej w awangardzie mody - oraz Pata McGratha, jednego z najbardziej znanych na świecie wizażystów.
(ik)
Źródło i fot. PR Kwadrat