2015-09-11

Conti SportContact 6 cud techniki

 

Continental wprowadza na rynek nowe opony Conti SportContact 6 z segmentu Ultra High Performance (UHP). W porównaniu do swojego poprzednika - modelu ContiSportContact 5 - opona występuje w większym zakresie rozmiarów i gwarantuje jeszcze lepszą stabilność przy dynamicznym stylu jazdy. Nowy sportowy model został zaprezentowany podczas wydarzenia inauguracyjnego na przełomie sierpnia i września w Niemczech.

Pierwsza opona ContiSportContact trafiła do sprzedaży w 1994 r. Szybko zyskała popularność producentów samochodów. Marki takie, jak Audi, Porsche, BMW, Mercedes, Abt i Hartge wyposażyły w nią swoje najmocniejsze modele. Druga generacja opony pojawiła się dopiero po siedmiu latach. Niedawno koncern zaprezentował kolejną wersję tego modelu Conti SportContact 6, która powstała w oparciu o nową mieszankę gumową, nową strukturę i konstrukcję bieżnika. W porównaniu do poprzedniego modelu oferuje znaczną poprawę prowadzenia i większą precyzję skrętu przy wysokich prędkościach. Model jest dostępny w 41 rozmiarach o średnicach od 19 do 23 cali.

Zastosowane technologie

Nowy model został zatwierdzony do użytku przy prędkościach aż do 350 km/h. Oznacza to, że opona musi charakteryzować się doskonałymi właściwościami podczas hamowania, przyczepnością i stabilnością, a jej struktura musi być przystosowana do ekstremalnych prędkości. Z myślą o jeszcze większych osiągach, Continental udoskonalił mieszankę bieżnika „Black Chili”. Mieszanka zastosowana w nowej oponie powstała tak, aby zazębiać się z chropowatościami drogi dla lepszej przyczepności. W Conti SportContact 6 wprowadzono nową strukturę, która kontroluje ogromne przeciążenia w oponie, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo prowadzenia. Zastosowany w ogumieniu innowacyjny materiał „Aralon 350” to syntetyczne włókno, w którym dwie przędze, wykonane z silnego aramidu, zostają ciasno zaplecione za pomocą elastycznego nylonu. Wszczepione w gumę włókno jest umieszczane pod bieżnikiem, jako bezspoinowa ochrona powierzchni. Ta złożona struktura działa jak dodatkowy pas stali i oferuje zachowanie stabilnego, bezpiecznego barku opony, nawet przy prędkościach sięgających 350 km/h.

Dla lepszych osiągów

W porównaniu do poprzednika ContiSportContact 5 P, nowy model oferuje jeszcze lepsze parametry. Precyzja kierowania w przypadku szóstej generacji została podniesiona o 14 proc., podczas gdy prowadzenie na suchej nawierzchni zostało poprawione o 11 proc. Poziom przyczepności podczas jazdy na torach wyścigowych został zwiększony o 4 proc, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni nowej SportContact 6 znajdują się 2 proc. powyżej poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo, szacowany okres użytkowania i komfort jazdy udało się poprawić o 7-proc.

Więcej na temat nowego modelu Continental można znaleźć we wrześniowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego.

(ik)

Źródło i fot. Continental, arh. redakcji

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń