Dayton, marka należąca do koncernu Bridgestone, wprowadza na rynek nowe opony ciężarowe z segmentu budżetowego. Jak przekonuje producent, trzy nowe produkty przeznaczone na oś napędową, sterowaną i wleczoną zapewnią niezbędną wydajność w atrakcyjnej cenie. Co więcej, ogumienie to może być bieżnikowane, co dodatkowo wydłuży ich eksploatację.
W skład nowej serii wchodzą trzy opony: D500S na oś sterowaną, D600D na oś napędową oraz D400T do przyczep. Bogate doświadczenie koncernu Bridgestone umożliwiło opracowanie opon oferujących jakość na europejskim poziomie. Projektując nowe ogumienie duży nacisk położono na bezpieczeństwo i wydajność. W przeciwieństwie do niektórych produktów z tego segmentu, opony marki Dayton mogą być bieżnikowane, co dodatkowo wydłuża ich żywotność.
Model D500S zapewnia przede wszystkim łatwe manewrowanie pojazdem, a specjalna konstrukcja bieżnika wpływa na regularne zużywanie się ogumienia. Opona emituje niski poziom hałasu, co dodatkowo podnosi komfort jazdy.
Opona D600D oferuje kierowcom odpowiednie parametry, zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Bez względu na warunki pogodowe ogumienie zapewnia wyjątkową przyczepność, a co za tym idzie bardziej bezpieczną i komfortową jazdę. Potwierdzeniem wyjątkowych właściwości opony są symbole M+S oraz trzech szczytów górskich i płatka śniegu umieszczone na boku. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom ogumienie to może być stosowane przez cały rok.
Trzecia nowość w segmencie opon budżetowych to model D400T przeznaczony do przyczep. Ogumienie oferuje niskie opory toczenia oraz większą odporność na nieregularne zużywanie się bieżnika. Podobnie, jak dwie pozostałe opony, model ten może być poddany procesowi bieżnikowania.
Nowe opony Dayton są dostępne na rynku od września 2015 r. Początkowo modele D500S i D600D są oferowane w rozmiarze 315/80 R22.5, natomiast D400T - w rozmiarze 385/65 R22.5. Producent planuje wprowadzić kolejne wersje rozmiarowe na początku 2016 r.
(ik)
Źródło i fot. Bridgestone