2015-09-03

Nowa Astra z Gliwic

 

29 września br. w fabryce Opla w Gliwicach ruszy produkcja Astry najnowszej generacji. Koncern liczy, że dzięki nowatorskim rozwiązaniom tego samochodu, który m.in. może być wyposażony w innowacyjny system wsparcia kierowcy Opel OnStar, znacząco zwiększy sprzedaż. Do salonów samochód trafi pod koniec października.

- 2 września odbył się w Polsce przedpremierowy pokaz nowej Astry. Światowa premiera będzie miała miejsce na nadchodzących targach we Frankfurcie 15 września - powiedział Wojciech Mieczkowski, dyrektor generalny General Motors Poland w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes. - Kolejna premiera, związana z uruchomieniem masowej produkcji w Gliwicach, odbędzie się 29 września. Miesiąc później samochody będą dostępne w salonach u polskich dilerów.

Popularny model w Polsce

Z danych Instytutu Samar wynika, że w ubiegłym roku Astra była czwartym najchętniej wybieranym przez klientów modelem. Uwzględniając statystki sprzedaży wszystkich generacji Astry od 1991 r. w Polsce, model ten zajmuje trzecie miejsce. Piąta generacja ma jeszcze poprawić te wyniki. W. Mieczkowski uważa, że nowa Astra ma wszystko, by stać się przebojem rynkowym. Model V generacji ma się wyróżniać nie tylko nowatorską linią nadwozia, lecz także technologicznymi rozwiązaniami, których dotąd nie stosował żaden producent samochodów tej klasy.

- Ten samochód ma oprócz świetnych jednostek napędowych również bardzo ciekawe, innowacyjne rozwiązanie - podkreślił W. Mieczkowski. - Przede wszystkim OnStar - wyjątkowy system wsparcia kierowcy, który będzie dostępny tylko w modelach Opla, osobisty asystent kierowcy, który pomoże zarówno w prozaicznych, codziennych sytuacjach, jak i w tych najtrudniejszych, w czasie wypadku, np. wezwie pomoc ratunkową.

Innowacyjny system OnStar

System Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort. Otwarcie poduszki powietrznej powoduje wysłanie wiadomości alarmowej przez system. Po otrzymaniu sygnału, konsultant skontaktuje się z pojazdem w celu ustalenia, czy kierowca potrzebuje pomocy. W przypadku braku odpowiedzi na miejsce zdarzenia natychmiast wysyłane zostaną służby ratunkowe. Dzięki dostępowi do sieci nie tylko będzie można zdiagnozować stan samochodu, lecz także wezwać pomoc w razie kolizji czy odnaleźć cel podróży. Konsultant OnStar poszuka nie tylko docelowego adresu, np. najbliższego hotelu czy restauracji, lecz także zdalnie prześle go nawigacji samochodu.

Ponadto system OnStar zamienia nową Astrę w mobilny punkt dostępowy do internetu. Do systemu można podłączyć jednocześnie nawet siedem urządzeń mobilnych, jak smartfony czy tablety. Abonent systemu OnStar może także pobrać aplikację MyOpel na smartfona, która m.in. pozwala zdalnie sprawdzić istotne dane dotyczące pojazdu, takie jak czas do następnej wymiany oleju i ciśnienie w oponach oraz sterować centralnym zamkiem.

Komfort i bezpieczeństwo

W nowej Astrze zastosowano także inne rozwiązania oferujące wysoki komfort jazdy i najlepsze właściwości jezdne w tej klasie pojazdów. Wersja Essentia standardowo została wyposażona w układ stabilizacji toru jazdy ESPPlus z ABS oraz systemem ułatwiający ruszanie na wzniesieniu (HSA), który zapobiega stoczeniu się pojazdu z pochyłości przy ruszaniu z miejsca. Standardowe wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa obejmuje również sześć poduszek powietrznych oraz system składania pedałów (PRS).

Oprócz systemu Opel OnStar właściciele nowej Astry będą mogli doposażyć swoje auto w szereg opcjonalnych systemów wspomagających kierowcę oraz podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy. System rozpoznawania znaków drogowych, układ ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu z układem utrzymania pasa ruchu, a także wskaźnik odległości od poprzedzającego samochodu i układ ostrzegania przed kolizją z systemem automatycznego hamowania przy niskich prędkościach sprawiają, że jazda tym samochodem jest nie tylko bardziej komfortowa, ale i bezpieczniejsza.

Więcej przestrzeni

Piąta generacja Astry jest znacznie lżejsza od poprzednika, a przy tym bardziej zaawansowana technologicznie. Jak informuje producent, jeden z silników oferowanych do tego modelu pali średnio 4,2 l benzyny na 100 km. Nowa Astra ma nieco mniejsze wymiary zewnętrzne od poprzedniej wersji, ale dzięki nowatorskiemu rozplanowaniu wnętrza jest w nim więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów.

(ik)

Źródło: Opel, Newseria Biznes

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń