Po pierwszych siedmiu miesiącach 2015 r. Škoda nadal pozostaje liderem polskiego rynku nowych samochodów. Według danych Centralnej Ewidencji Pojazdów, od początku stycznia do końca lipca br. zarejestrowano 26982 nowych aut czeskiej marki. Skoda była najczęściej wybierana także w lipcu. W minionym miesiącu wydano 3286 nowych samochodów tej marki.
Największą popularnością wśród Polaków cieszy się wciąż model Octavia. Od początku roku wybrało go 8465 krajowych odbiorców. Dane statystyczne pokazują, że w swojej klasie wysokie wyniki odnotowuje nowa Fabia. Do końca lipca zarejestrowano w Polsce 7056 egz. tego modelu, dając mu ponad 11 proc. udziału w rynku całego segmentu.
Coraz większą popularnością cieszy się także Skoda Rapid. Plasujący się pomiędzy modelami Fabia a Octavia kompaktowy samochód jest doceniany przez odbiorców indywidualnych: 2214 egz. wariantów spaceback i liftback zarejestrowanych przez pierwsze siedem miesięcy tego roku daje mu tytuł numeru 1 w segmencie aut kompaktowych.
Liderem swojego segmentu w Polsce jest także model miejski Citigo. Od stycznia br. na drogach pojawiło się kolejnych 1505 egz. tego samochodu.
(ik)
Źródło i fot. Škoda, wnp.pl