2015-08-21

Nowości od Continentala

 

Continental wprowadził do oferty nową rodzinę opon dla segmentu naczep typu mega. Ogumienie dostępne w rozmiarach 435/50 R19.5 i 445/45 R19.5 może być stosowane w transporcie regionalnym, jak i długodystansowym. Mniejszy opór toczenia, ulepszony wzór bieżnika czy możliwość jego bieżnikowania gwarantują zwiększenie maksymalnych przebiegów opon.

W transporcie ładunków ciężkich kwestią kluczową jest optymalne wykorzystanie dostępnej przestrzeni ładunkowej. Firma Continental stworzyła nową linię opon dla segmentu naczep typu mega, dzięki której możliwe jest maksymalne wykorzystanie czterometrowego limitu wysokości samochodu obowiązującego w Europie.

Nowością w ofercie koncernu jest model Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 435/50 R19.5. Opony do naczep, dostępne w rozmiarach 435/50 R19.5 i 445/45 R19.5, charakteryzują się wysokim współczynnikiem obciążenia oraz zwiększonym przebiegiem, połączonym ze zmniejszoną średnicą opony. Nowe ogumienie Conti Hybrid 435/50 R19.5 oraz Conti Hybrid HT3 445/45 R19.5 wytrzymuje obciążenie na oś do 9 ton. Jednocześnie umożliwia maksymalne wykorzystanie wewnętrznej trzymetrowej wysokość załadunku zastosowanej w naczepach typu mega. Dzięki zoptymalizowanemu konturowi opony oraz równemu rozkładowi sił nacisku, ogumienie zużywa się w sposób równomierny, co z kolei przekłada się na ich wydłużoną żywotność.

Opona oferuje także mniejszy opór toczenia o 15  proc. w stosunku do swojej poprzedniczki. Dzięki temu modele w obu rozmiarach zakwalifikowano do klasy „B” w zakresie zużycia paliwa według unijnych norm etykietowania opon. Zastosowanie tych opon umożliwia zmniejszenie zużycia paliwa zarówno w transporcie regionalnym, jak i długodystansowym.

Nowy kontur i wzór bieżnika zapewniają oponie niezwykłą wytrzymałość, zwłaszcza w obszarze barku opony.  Dzięki tym cechom, a także grubszej warstwie gumy pod bieżnikiem ("Plus Volume Pattern”), opony z tej serii charakteryzują się dłuższą żywotnością przy równomiernym zużyciu bieżnika. Optymalizowany wzór wewnętrznych rowków bieżnika zapobiega zatrzymywaniu kamieni i drobin piasku. Opony posiadają oznaczenie M+S (błoto i śnieg).

Podobnie jak wszystkie opony z rodziny Conti Hybrid, oba typy nowych opon naczepowych doskonale współpracują ze sprawdzonymi rozwiązaniami ContiLifeCycle. Specjalne wskaźniki umieszczone po bokach pokazują głębokość bieżnikowania. Ponadto, zastosowana  w karkasie opony Conti Hybrid HT3 435/50 R19.5 i 445/45 R19.5 technologia AirKeep® zmniejsza opory toczenia spowodowane deformacjami wynikającymi z utraty ciśnienia w ogumienia. Stopka ze wzmocnieniem stalowym oraz nowe sztywniejsze opasanie optymalizują proces bieżnikowania opon.

(ik)

Źródło i fot. ConTrust

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń