2015-08-21

Rajdowe opony na asfalt

 

Rajdowe Mistrzostwa Świata wracają w ten weekend na asfaltowe trasy po raz pierwszy od styczniowego Rajdu Monte Carlo. Koncern Pirelli dostarcza najnowsze mieszanki ze swojej nowej gamy RK, które są dobrze dostosowane do zróżnicowanych wymagań stawianych przez Rajd Niemiec.

Niemiecka runda Rajdowych Mistrzostw Świata powstała jako połączenie trzech różnych imprez i te początki widać w zróżnicowanej naturze odcinków. W połączeniu z nieprzewidywalną pogodą, z której o tej porze roku słynie ten region naszych zachodnich sąsiadów, otrzymujemy jedną z najbardziej wymagających i zmiennych rywalizacji dla ogumienia.

Opony Pirelli umożliwiają zespołom nawiązywanie walki z czołówką stawki, a atak włoskiej firmy ponownie poprowadzi były kierowca Grand Prix, Robert Kubica. Jak zwykle, Martin Prokop i Lorenzo Bertelli - zdobywcy punktów w poprzedniej rundzie, w Finlandii - także pojadą najnowszymi wersjami Forda Fiesty RS WRC. Do Prokopa dołączy startujący od czasu do czasu w jego zespole Jaroslav Melicharek. Pirelli ponownie dostarczy ogumienie niektórym czołowym kierowcom kategorii WRC-2, ostatniego szczebla przed najwyższą rajdową klasą.

Główną mieszanką podczas niemieckiej rundy będą twarde opony Pirelli P Zero RKH, a opcją na krótsze, chłodniejsze lub wilgotne odcinki pozostaje miękkie ogumienie Pirelli P Zero RKS. Asfaltowe opony w najnowszej specyfikacji będą musiały stawić czoła ciasnym i krętym trasom w winnicach, nierównemu i kruszącemu się betonowi na poligonie Baumholder oraz szybszym odcinkom w bardziej otwartym terenie, które zaplanowano na ostatni dzień zmagań.

Oba rodzaje ogumienia mają taką samą rzeźbę bieżnika na suche i mokre warunki, tak jak dyktują to aktualne przepisy. W sumie na załogi czeka trasa licząca 374,43 kilometry ostrej jazdy na czas, podzielona na 21 odcinków specjalnych. Rajd Niemiec zaczyna się i kończy w uniwersyteckim mieście Trewir, nad rzeką Mozelą.

Kierowcy Pirelli w Niemczech

Robert Kubica, Martin Prokop, Jaroslav Melicharek i Lorenzo Bertelli będą reprezentować Pirelli w najwyższej kategorii WRC, w której pojawi się także angielski kierowca Graham Coffey. W WRC-2 były Rajdowy Mistrz Europy Armin Kremer poprowadzi nową, coraz bardziej popularną Skodę Fabię R5. Jurij Protasow, triumfator WRC-2 z Sardynii, bierze udział w rajdzie, żeby zebrać więcej asfaltowego doświadczenia, ale nie jest zgłoszony do punktowania w WRC-2 podczas niemieckiej rundy.

Obowiązujące przepisy

W myśl aktualnych przepisów kierowcy WRC mają do dyspozycji po 32 opony na rajd (cztery na każdą możliwość zmiany plus cztery zapasowe). Mogą wybierać spośród 32 sztuk podstawowego ogumienia z twardej mieszanki RKH oraz 22 sztuk opcjonalnego ogumienia z miękkiej mieszanki RKS. Bieżnik serii RK, na suchy i mokry asfalt, został wprowadzony w zeszłorocznym Rajdzie Monte Carlo, pierwszym po powrocie Pirelli do WRC, ale od tamtej pory przeszedł szereg zmian i po raz pierwszy w akcji wystąpią najnowsze mieszanki. Te same opony będą wykorzystywane podczas pozostałych asfaltowych rund w tym sezonie: w Hiszpanii i na Korsyce. W kategorii WRC-2 przydział obejmuje 30 sztuk twardych opon RKH i 20 sztuk miękkich RKS.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń