2015-08-18

E-ciągnik na Continentalach

 

W ramach pilotażowego projektu na drogi Monachium wyjechał 40-tonowy elektryczny ciągnik siodłowy wyposażony w opony marki Continental. Działania realizowane są we współpracy z koncernem BMW oraz firmą logistyczną Scherm.

Celem wspomnianego projektu jest promowania przyjaznych dla środowiska samochodów ciężarowych. W ramach niego Continental wyposażył ciągnik siodłowy z napędem elektrycznym Terberg YT202-EV w komplet opon z zoptymalizowanym oporem toczenia i o przedłużonej żywotności. Na osi skrętnej zamontowano model Conti EcoPlus HS3 w rozmiarze 355/50 R22.5, który zapewnia zoptymalizowany opór toczenia. Idealnym dopełnieniem są zamontowane na osi prowadzącej opony Conti EcoPlus HD3 w rozmiarze 295/55 R22.5.

W naczepie elektrycznej ciężarówki zamontowano opony do naczep Conti Hybrid HT3 w rozmiarze 445/45 R19.5, które zapewniają optymalny opór toczenia i przedłużoną żywotność. Specjalna konstrukcja bieżnika obu typów ogumienia znacznie zmniejsza opory toczenia, co przekłada się bezpośrednio na wyraźnie mniejsze zużycie paliwa, nawet wtedy, gdy pojazd napędzany jest paliwem konwencjonalnym.

Wybrana na potrzeby projektu ciężarówka posiadająca napęd elektryczny, jest przyjazna środowisku i porusza się po drogach niemal bezszelestnie. Dopuszczony do ruchu e-pojazd, który ma utorować drogę dla większego wykorzystania pojazdów ciężarowych z napędem elektrycznym w transporcie towarów, został oficjalnie zaprezentowany w lipcu przez Ilse Aigner, Minister ds. Gospodarki i Mediów, Energii i Technologii Wolnego Kraju Bawarii. Od początku lipca w pełni elektryczna ciężarówka pokonywała dystans pomiędzy centrum logistycznym firmy Scherm i jednym z zakładów BMW kilka razy dziennie, dostarczając części zamienne do pojazdów, takie jak amortyzatory, sprężyny oraz przekładnie kierownicze.

Model Conti Hybrid HT3 R19.5 zamontowany na testowym ciągniku został opracowany specjalnie z myślą o mieszanej eksploatacji na regionalnych drogach i autostradach. Dzięki przedłużonej żywotności opony te doskonale sprawdzają się przy częstym zatrzymywaniu i ruszaniu w warunkach miejskich, jak również podczas skręcania na wąskich drogach w obszarach zabudowanych. Opona, która charakteryzuje się także zoptymalizowanym oporem toczenia, otrzymała unijną etykietę „B” w kategorii zużycia paliwa.

Dla zapewnienia ekonomicznej i wydajnej jazdy e-ciężarówki niezbędne jest także właściwe ciśnienie w oponach. Zamontowany w pojeździe system ContiPressureCheck™ kontroluje poziom ciśnienia w oponach pojazdu w czasie rzeczywistym i na bieżąco wysyła do komputera pokładowego dane dotyczące ciśnienia i temperatury wszystkich opon. Zbyt niskie ciśnienie może mieć negatywny wpływ na stan osnowy ogumienia. Jeśli jednak ciśnienie w oponie jest utrzymywane na właściwym poziomie, to  w przypadku nadmiernego zużycia bieżnika opona może być z powodzeniem i bezpiecznie bieżnikowana. Ponadto ContiPressureCheck™ zmniejsza ślad węglowy firm transportowych i przyczynia się do promowania przyjaznego środowisku naturalnemu zrównoważonego transportu towarów.

(ik)

Źródło i fot. ConTrust

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń