Firma Abarth świętuje zajęcie przez Yamahę dwóch miejsc na podium w wyścigach w USA oraz doskonałe półrocze w wynikach sprzedaży w Europie. Koncern uzyskał o 50 proc. lepsze rezultaty w stosunku do tego samego okresu w 2014 r.
Zespół Movistar Yamaha MotoGP osiągnął kolejny sukces na torze w Indianapolis w USA: kierowcy Jorge Lorenzo i Valentino Rossi zajęli kolejno drugie i trzecie miejsce. Do trzech razy wzrosła zatem liczba jednoczesnego uplasowania się w tym roku na dwóch stopniach podium wielokrotnych Mistrzów biorący w 2015 r. udział w Mistrzostwach Świata FIM MotoGP. W klasyfikacji tęczowych koszulek mistrza świata są oni także blisko: na czele Valentino Rossi ze 195 punktami, a Jorge Lorenzo drugi ze 186 punktami. Dwie Yamahy YZR-M1 z logo Skorpiona osiągnęły bardzo dobre miejsca.
Od lewej: Jorge Lorenzo i Valentino Rossi
Marka Abarth, mająca spore doświadczenie w sportach motorowych, przez najbliższe dwa sezony będzie oficjalnym sponsorem oraz dostawcą samochodów zespołu biorącego udział w Mistrzostwach Świata FIM MotoGP, którego oficjalnymi kierowcami są V. Rossi i J. Lorenzo. Dwuletnia umowa przewiduje również dostawę na całym świecie samochodów marek z gamy FCA.
Z sześcioma zdobytymi tytułami od 2004 r., Movistar Yamaha MotoGP jest jednym z najbardziej utytułowanych światowych zespołów odnoszących największe sukcesy. Marka Abarth ma także inne powody do zadowolenia. Firma odnotowała doskonałe wyniki w pierwszym półroczu w Europie: sprzedaż wzrosła o 50 proc. w stosunku do tego samego okresu 2014 r. Wśród najbardziej docenianych modeli znalazł się Abarth 695 biposto, będący połączeniem samochodu cywilnego z wyścigowym. Model ten to samochód sportowy do codziennego użytku, wyposażony w silnik 1.4 T-jet o mocy 190 KM.
(ik)
Źródło i fot. Abarth