Niemiecki producent felg aluminiowych Uniwheels AG, który przeprowadził w kwietniu br. ofertę publiczną i zadebiutował na GPW w Warszawie, opublikował wyniki finansowe za I półrocze 2015 r. Od stycznia do czerwca br. firma osiągnęła wzrost sprzedaży swoich produktów.
W I półroczu br. grupa sprzedała 3,9 mln felg w obu segmentach: OEM (jako dostawca felg dla producentów samochodów) oraz Akcesoriów (na rynku wtórnym). Łączny wzrost sprzedaży w obu segmentach od stycznia do czerwca 2015 r. wyniósł 11,3 proc. rok do roku. W samym II kwartale 2015 sprzedano 2 mln felg (wzrost o 14 proc. r/r). Wyniki za I półrocze, jak i za ostatni kwartał są rekordowymi wolumenami sprzedaży w danym okresie w historii firmy.
W I półroczu 2015 Uniwheels AG zanotowała 217 mln EUR przychodów, co oznacza wzrost o 26,8 proc. w stosunku do I półrocza 2014. Zysk EBITDA zwiększył się do 27,9 mln EUR (+30,2 proc.), a zysk netto wzrósł o 67 proc. do 19,3 mln EUR (zawiera jednorazowy dodatni wynik z tytułu wyceny walutowych instrumentów pochodnych w wysokości 2,1 mln EUR).
- Rok 2015 stoi pod znakiem rosnącego popytu na felgi aluminiowe ze strony europejskich producentów samochodów - powiedział Ralf Schmid, prezes zarządu Uniwheels AG. - Nasze zakłady produkcyjne pracują z pełnym wykorzystaniem mocy, a rosnące ceny aluminium mają wpływ z jednej strony na wartość sprzedaży (wyższa jednostkowa cena felgi dla klienta), z drugiej na wysokość ponoszonych kosztów materiałowych.
Prezes firmy dodał, że w całym 2015 r. spodziewane jest jednocyfrowe tempo wzrostu przychodów. Wpływ na wyniki będzie miał zwiększający się w strukturze sprzedaży udział felg premium (o wyższej cenie) oraz dostosowywanie cen felg do kosztów aluminium. Łącznie przewidywany jest wzrost wartości sprzedaży r/r na poziomie od 15 do 20 proc.
W kwietniu br. firma z sukcesem przeprowadziła ofertę publiczną i zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Z emisji nowych akcji spółka pozyskała ok. 62,7 mln EUR brutto. Pozyskane środki są wykorzystywane do sfinansowania budowy nowego zakładu produkcyjnego w Stalowej Woli, który pozwoli zwiększyć moce produkcyjne o ok. 2 mln felg rocznie (do łącznie 10 mln felg rocznie we wszystkich zakładach Grupy w Polsce i Niemczech) do 2018 r. Prace budowlane rozpoczęły się w lipcu br. Po zakończeniu budowy w Stalowej Woli powstanie największy na świecie kompleks produkcyjny felg aluminiowych, składający się z trzech sąsiadujących zakładów, o łącznych mocach produkcyjnych ok. 9 mln felg rocznie.
(ik)
Źródło i fot. Uniwheels