Testuję osobowe i dostawcze od ponad ćwierć wieku i pierwszy raz miałem do czynienia z pojazdem bez znaczka firmowego na karoserii! Owszem, z przodu, z tyłu pysznił się napis „Torres”, ale to model, nie marka.
Tytułowa informacja nie jest korzystna, na 20-calowych obręczach elektryczny Ioniq 6 zużywa więcej energii. Wersja 4WD potrzebuje 16,9 kWh/100 km, gdyby miała mniejsze, 18-calowe koła, niedostępne w Polsce z tym napędem, „spalanie” spadłoby do 15,1.
Miałem okazję sprawdzić, jak spisują się zimowe opony premium w kompakcie, podczas wiosennej aury z temperaturami nierzadko przekraczającymi 20 stopni. Testowego C4 w najdroższej wówczas spalinowej wersji 1.5 Blue HDi Shine z ośmiobiegowym automatem odebrałem pod koniec maja na Goodyearach Ultra Grip Performance +.
Nabywca chińskiego crossovera Euniq 6 na polskim rynku nie staje przed dylematem, na jaką wersję i na jakie opcje się zdecydować. Wersja jest jedna, płatne dodatki to tylko lakier inny niż biały i kabel do ładowania 32 A. Opony i obręcze też są z góry określone.
Fabia Monte Carlo seryjnie jeździ na „16”, testowy egzemplarz miał opony Bridgestone Turanza Eco Enliten z dwoma literami A na unijnej etykiecie, za efektywność paliwową i przyczepność na mokrej nawierzchni oraz 71 dB zewnętrznego hałasu.
Egzemplarz na zdjęciach, z opcjami, kosztował ponad 250 tysięcy! A mamy do czynienia tylko z kompaktem, szybkim, ale nie jakimś bardzo szybkim, nie GTI. Widocznie prestiż marki buduje się również poprzez ceny.
Renault należy do marek konsekwentnie rozbudowujących ofertę SUV-ów (Sport Utility Vehicle) i crossoverów. Austral zastąpił Kadjara. Jego przedłużona wersja to Espace, zaś coupe to Rafale. Poza tymi trzema mamy Arkanę i Captura, razem pięć. A jak dodamy Scenica i Symbioza, które dopiero wjadą do salonów, będzie aż siedem modeli.
Toyota radzi sobie znakomicie na polskim rynku nowych osobowych aut. Wiele jej modeli zyskuje w naszym kraju bardzo dużą popularność, również Corolla Cross oferowana od 2022 r., kompaktowy SUV na bazie Corolli, większy od CH-R, mniejszy od RAV4.
Tak się złożyło, że testowałem dwa różne egzemplarze Tonale. Niebieski miał 160-konny benzynowy silnik 1.5, przedni napęd i opony letnie, natomiast zielony układ hybrydowy plug-in o łącznej mocy 280 KM z benzynowym silnikiem 1.3 180 KM, napęd obu osi Q4 i zimówki.
Nazwa wydaje się nieco skomplikowana. Określenie „E-Tech” Renault stosuje również w odniesieniu do hybryd, więc w przypadku 100-procentowego elektryka ten „Electric” musi być. Żeby było wiadomo, że pojazd jest wyłącznie na prąd.