2015-08-11

Nowa opona terenowa

 

BFGoodrich, marka z należąca do grupy Michelin, wprowadziła na rynek oponę terenową All-Terrain T/A KO2 przeznaczoną na wszystkie typy nawierzchni. Technologie przetestowane podczas rajdów samochodowych zapewniają odporność na uszkodzenia oraz trwałość opony, a także trakcję dającą lepszą kontrolę nad pojazdem.

Przy tworzeniu nowego modelu wykorzystano zaawansowane rozwiązania technologiczne opracowane na potrzeby rajdów terenowych i przetestowane m.in. podczas najdłuższego i najbardziej wymagającego rajdu w Stanach Zjednoczonych SCORE Baja 1000. Opona All-Terrain T/A KO2 jest przeznaczona zarówno do jazdy w terenie, jak i po trudnych nawierzchniach, takich jak podłoże żwirowe, ziemiste czy ośnieżone.

Główne cechy ogumienia All-Terrain T/A KO2 to:

  • wytrzymałe barki - dzięki zastosowaniu technologii CoreGard guma na bokach opony jest bardziej odporna na przebicia i inne uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że model jest bardziej wytrzymały o 20 proc.1, co ma bezpośrednie przełożenie na lepsze osiągi w terenie;
  • trwałość - specjalna rzeźba bieżnika z samoblokującymi się lamelami oraz zastosowana mieszanka gumy zostały dobrane w ten sposób, aby dwukrotnie zwiększyć trwałość ogumienia na podłożach żwirowych2 i wydłużyć czas jej użytkowania o 100 proc. W przypadku powierzchni asfaltowych trwałość zwiększono o 15 proc.3; W bieżniku zastosowano również specjalne rozwiązanie „stone ejector”, które zapobiega zakleszczaniu się kamieni i innych obiektów między klockami bieżnika;
  • kontrola nad autem - nowa opona oferuje większą o 10 proc. przyczepność na błocie i koleinach oraz o 19 proc. na śniegu4, co przekłada się na lepszą kontrolą nad autem w trudnych warunkach drogowych i poza drogą. Głęboka rzeźba bieżnika na barkach i wypychacze kamieni pomagają usuwać gromadzące się w rowkach błoto, co zwiększa przyczepność na miękkich nawierzchniach. Klocki barkowe naprzemiennie zachodzące na boki opony zwiększają przyczepność w błocie, zaś lamele 3D tworzą ostre krawędzie podnoszące trakcję na śniegu.

Nowa opona BFGoodrich jest przystosowana do użytku na różnych nawierzchniach i przy różnorodnych warunkach pogodowych, także zimą i w krajach, gdzie opony zimowe są wymagane przepisami.


1. W porównaniu do opony BFGoodrich All-Terrain T/A KO (rozmiar LT265/70R17) w oparciu o badanie własne odporności gumy na rozdarcia. Badania odporności przeprowadzono na symulatorze.

2. W porównaniu do opony BFGoodrich All-Terrain T/A KO (rozmiar LT265/70R17) w oparciu o zlecone badania terenowe odporności na podłoże żwirowe.

3. W porównaniu do opony BFGoodrich All-Terrain T/A KO (rozmiar LT265/70R17) w oparciu o badania własne w przypadku powierzchni asfaltowej.

4. W porównaniu do opony BFGoodrich All-Terrain T/A KO (rozmiar LT265/70R17) w oparciu o wewnętrzne subiektywne badania trakcji na błocie oraz w oparciu o zlecone badania trakcji na śniegu (testy wg standardu GM).

(ik)

Źródło i fot. NBS Communications

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń