Płyny, oleje, kosmetyki...

LOTOS OIL S.A.

Quazar C4 5W30

Wysokiej jakości olej silnikowy wytworzony w oparciu o syntetyczne oleje bazowe i pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym. Charakteryzuje się niską zawartością SAPS (siarki, fosforu i popiołów siarczanowych). Produkt przeznaczony jest do samochodów osobowych i vanów z silnikami benzynowymi i diesla, wyposażonych w układy katalityczne, w tym w filtry cząstek stałych DPF, w których producent dopuszcza stosowanie olejów tej klasy jakościowej o lepkości HTHS powyżej 3.5 mPa*s. Jest szczególnie zalecany do samochodów Renault wyposażonych w filtry cząstek stałych, w których wymagane jest stosowanie oleju spełniającego normę RN 0720. Obok wspomnianego, najniższego poziomu SAPS, zapewnia: wyższy poziom ochrony silnika, zgodnie z wymogami specyfikacji ACEA 2008, możliwość stosowania na wydłużone interwały wymiany (zgodnie z zaleceniami instrukcji obsługi pojazdu) oraz używania w pojazdach, w których dopuszcza się stosowanie olejów klasy ACEA C4. Olej oferowany jest na rynku w opakowaniach o pojemności 1 litra i 4 l lub o wadze 50 kg i 180 kg.

Quazar Sport 10W50

Także wysokiej jakości, syntetyczny olej silnikowy, wytworzony w oparciu o PAO i estrowe oleje bazowe oraz dodatki uszlachetniające o działaniu wielofunkcyjnym. Przeznaczony jest głównie do aut osobowych z silnikami benzynowymi, eksploatowanych w warunkach sportowych. Może być również stosowany w silnikach diesla, jeśli nie są wyposażone w filtry DPF. Opracowany został specjalnie dla silników wyczynowych. Cechują go: konwencjonalny poziom SAPS (zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych), przedłużanie żywotności silnika, odporność na wysokie obciążenia termiczno-mechaniczne nawet przy ekstremalnym obciążeniu silnika. Olej ten zapewnia też natychmiastowe smarowanie przy rozruchu zimnego silnika oraz doskonałą ochronę w wysokich temperaturach.  Quazar Sport 10W50 dostępny jest w opakowaniach o objętości 1 l i 4 l lub wadze 50 kg i 180 kg.

MELLE

K2 Undercoat, Ultra Wax

Powłoka lakiernicza atakowana zimą piaskiem z solą traci na odporności, przez co tworzą się na niej niewielkie uszkodzenia. Powstałe w wyniku uderzeń drobnych kamyczków odpryski lakieru umożliwiają wodzie i solance dotarcie do chroniącej blachę warstwy ocynku, tworząc w ten sposób ogniska korozji. Warto pamiętać o ochronie wszelkiego typu zawiasów od drzwi, klapy bagażnika, i tym podobnych. Niezabezpieczenie tych elementów zwiększy ich podatność na uszkodzenia mechaniczne. Z kolei przy pomocy takich preparatów jak K2 Undercoat można z powodzeniem uchronić najbardziej narażone na działanie soli nadkola i progi. Tego typu środki stanowią swoistą powłokę antykorozyjną izolującą blachę od szkodliwych czynników zewnętrznych. Z kolei dla zabezpieczenia karoserii należy dokładnie nawoskować lakier pastą Ultra Wax. Jej podstawowym składnikiem jest wosk Carnauba - najtwardszy wosk znany na świecie, pochodzący z brazylijskich palm. Nałożenie warstwy ochronnej wspomnianego wspomnianego wosku, zniweluje  ryzyko  powstania korozji w miejscach, gdzie została uszkodzona powłoka lakiernicza. Warto poświęcić tej czynności maksimum uwagi, głównie ze względu na niskie temperatury, które uniemożliwią woskowanie lakieru przez kilka miesięcy. Więcej na stronach www.k2.com.pl .

Zobacz cały numer PO 12/79 (Grudzień 2010)

 


 

K2

Texar 20W-50

Od września rozszerzona została o trzy zupełnie nowe wyspecjalizowane produkty linia olejów marki K2. Do mocno zużytych silników, także tych z turbodoładowaniem, przygotowano olej na bazie nanotechnologii, K2 Texar 20W-50. Olej spełnia wymagania norm ACEA (Stowarzyszenie Europejskich Producentów Pojazdów) A3-02/B3-98#2 oraz API (Amerykański Instytut Nafty) SL/CF, a także wymagania norm: MB 229.1, VW 501.01/505.00. Produkt szczególnie polecany jest do silników starych, mocno zużytych, cechujących się znacznym poborem (zużyciem) oleju, z koniecznością jego częstego uzupełniania. Może być stosowany zarówno w samochodach osobowych, jak i dostawczych zasilanych benzyną, olejem napędowym oraz LPG. Poprzez swoją wysoką lepkość wycisza pracę jednostki napędowej oraz wypełnia rozszczelnienia i hamuje wycieki z komory silnika.

Texar 4T Stroke 10W-40 oraz 15W-50

Dwie kolejne pozycje to środki smarne do tzw. czterotaktów, czyli wszystkich pojazdów i maszyn napędzanych silnikami czterosuwowymi. Takie jednostki stosowane są w motocyklach szosowych, crossowych, enduro oraz quadach. W gamie olejów K2 Texar 4T Stroke znalazły się dwie klasy lepkości 10W-40 oraz 15W-50. Oba produkty znajdują zastosowanie, szczególnie w silnikach pracujących w ekstremalnych warunkach. W skład oleju wchodzą najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe oraz pakiet dodatków zapewniających pełną ochronę wszystkim elementom narażonym na nadmierne zużycie (silnik, sprzęgło, skrzynia biegów). Produkt spełnia wymagania norm API: SG, JASO: MA, CCMC: G5 i może być stosowany do silników chłodzonych powietrzem lub płynem.

Zobacz cały numer PO 10/77 (Październik 2010)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń