BMW Group Polska po pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. notuje bardzo dobre wyniki sprzedaży, utrzymując silną pozycję lidera w segmencie Premium na polskim rynku. Od stycznia do czerwca zarejestrowano 4417 aut tej marki, kolejny raz więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W portfolio koncernu najpopularniejszym modelem nadal okazuje się zwycięzca także za rok 2014 - BMW X5. Zarejestrowano 625 sztuk tego auta. Segment modeli BMW X3 oraz X4 zanotował imponująca liczbę 939 rejestracji. Segment limuzyn - seria 3 oraz 5 - także dobrze rozpoczął rok, z odpowiednio 543 i 567 rejestracji. Zaś nowatorska seria BMW i kontynuuje dobrą passę: 24 modele BMW i3 oraz 10 sztuk BMW i8 wyjechało na drogi do końca czerwca.
Marka Mini odnotowała w 2015 r. 485 rejestracji. Dzięki modelom nowej generacji wraz z wariantem 5-drzwiowym zarejestrowano aż 307 aut. W rankingu popularności drugą lokatę zajmuje Mini Countryman.
BMW Motorrad ponownie osiągnął pozycję lidera w segmencie motocykli powyżej 500 cm³. Udział w rynku wzrósł w I półroczu z 23,8 proc. w roku 2014 do 24,9 proc. Najpopularniejsze modele to R1200GS i R1200GS Adventure, ponadto wielki sukces odnotował S1000RR, którego sprzedaż wzrosła dwukrotnie. W TOP 10 najlepiej sprzedających się motocykli w Polsce aż 6 to modele BMW Motorrad.
Drugie półrocze 2015 będzie obfitowało w ważne wydarzenia dla BMW Group w Polsce. W październiku marka rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii wraz z nową generacją flagowej limuzyny, BMW serii 7. Także w październiku na rynku pojawi się nowa wersja modelu X1, zaś od lipca dostępne będą odświeżone modele serii 3 - Limuzyna oraz Touring. Pod koniec roku koncern wprowadzi technologię plug-in hybryd do swoich głównych modeli, a pierwszym przedstawicielem będzie X5 xDrive 40e.
Jesienią pojawi się także coś dla fanów Mini - w salonach dostępna będzie nowa generacja Mini Clubman, który zaoferuje kombinację funkcjonalności z charyzmatycznym charakterem marki oraz oczywiście przyjemnością z jazdy.
(ik)
Źródło i fot. BMW Group Polska