Firma Semperit wprowadza na rynek nową gamę opon do użytku w łączonym transporcie regionalnym i dalekobieżnym. Do oferty marki dołączyły dwa uzupełniające się modele opon - na oś kierowaną Runner F2 i na oś napędową Runner D2, dostępne w rozmiarze 315/80 R22.5.
Nowe produkty zapewniają dłuższy okres eksploatacji i oszczędność paliwa, a także wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy, nawet na mokrej nawierzchni. Ogumienie Runner zostało zaprojektowane do użytku w samochodach ciężarowych i autobusach. Zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia opona Runner F2 stanowi idealne uzupełnienie dla modelu Runner D2 sprawdzającego się w wysokich przebiegach.
Semperit Runner F2
Kompaktowy wzór bieżnika opony na oś kierowaną Runner F2 zawiera dużą ilość materiału odpornego na ścieranie w miejscach, które wykazują niewielką deformację. Ten wzór, zwany „Void Optimized Pattern”, przyczynia się do wydłużenia okresu eksploatacji i uzyskania optymalnej wydajności paliwowej. Zewnętrzne rowki bieżnika biegną prosto, znacznie poprawiając jego trwałość nawet w trudnych warunkach drogowych. Zastosowana mieszanka gumowa, zoptymalizowana pod kątem oporów toczenia, zwiększa oszczędność paliwa.
Dzięki dodatkowym głębszym lamelom bieżnika, które zapewniają lepsze odprowadzanie wody, model zapewnia bezpieczną jazdę na mokrej nawierzchni. W rezultacie Runner F2 posiada jeszcze wyższą przyczepność na mokrej nawierzchni niż jej poprzedniczka i otrzymała w tej kategorii ocenę B na etykiecie EU. Nowość firmy Semperit posiada homologację M+S.
Semperit Runner D2
Opona na oś napędową Runner D2 została opracowana z myślą o długim okresie eksploatacji i wysokiej trwałości. Nowy wzór bieżnika zawiera liczne lamele, które sięgając niemal dwóch trzecich łącznej głębokości bieżnika, zapewniają wyższą stabilność bloków i znacznie ograniczają zużycie. Ponadto jako krawędzie chwytne, zapewniają szczególnie dobrą trakcję przez cały okres eksploatacji ogumienia.
Model Semperit Runner F2 również posiada wzór „Void Optimized Pattern”, który skutecznie wydłuża okres eksploatacji. Innym czynnikiem poprawiającym trwałość opony jest nowo opracowana mieszanka gumowa, która ogranicza też zużycie paliwa. Runner D2 posiada zarówno homologację M+S, jak i symbol 3PMSF (trzech szczytów górskich i płatka śniegu).
Karkasy modeli F2 i D2 mają stopki o wzmocnionej konstrukcji, co zapewnia im wyższą nośność. Konstrukcja kordu w stopce ogranicza efekty dźwigni na ścianach bocznych, podnosząc trwałość opon. Karkasy wszystkich opon z nowej serii Semperit Runner można bieżnikować, dając im drugie życie.
(ik)
Źródło i fot. Semperit